رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های استان با ظن ابتلا به کرونا از روزانه ۳۰۰ بیمار در هفته اول فروردین امسال به ۲۰ بیمار در روزهای اخیر رسید.
کد خبر: ۸۴۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ 05 May 2020

روزانه ۲۰ بیمار مشکوک به کرونا در گلستان بستری می‌شوند 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های استان با ظن ابتلا به کرونا از روزانه ۳۰۰ بیمار در هفته اول فروردین امسال به ۲۰ بیمار در روزهای اخیر رسید.

عبدالرضا فاضل امروز سه‌شنبه اظهار داشت: با کاهش تعداد مبتلایان و مراجعه کنندگان، تعداد مراکز درمانی ارایه خدمت به بیماران کرونایی کاهش یافته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۹۴ بیمار کرونایی در گلستان بستری هستند که از این تعداد ۹ نفر به دلیل وخامت اوضاع در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) تحت درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان بدون اشاره به تعداد فوت شدگان بیماران کرونایی در این استان گفت: چون برخی بیماران مشکوک به کرونا در اورژانس جان خود را از دست داده یا در بخش آی سی یو جان باختند، امکان گرفتن تست کرونا از آنان وجود نداشت.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر برخی از بیماران مشکوک به کرونا در منزل و یا در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند که برای همه فوت شدگان پرونده تشکیل شده و هر پرونده در کمیته ویژه مرگ با توجه به مدارک موجود بررسی و نتایج آن اعلام خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بهترین زمان ممکن برای اعلام تعداد فوت شدگان در این استان به علت ابتلا به ویروس کرونا، پایان وجود این ویروس است و اکنون هیچ آمار دقیقی در این زمینه نمی‌توان ارائه داد.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۹۹ هزار و ۹۷۰ در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۳۴۰ نفر رسید.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار