در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با حضور استاندار خراسان رضوی مطرح شد؛
سرپرست استانداری گلستان با تاکید بر اهمیت تمرکز در ارسال کمک های مردمی و دستگاهی به سیل زدگان استان، اظهار کرد: تلاش کردیم تمامی کمک ها از طریق هلال احمر استان دریافت و توزیع گردد تا با پرهیز از پراکنده کاری اطمینان داشته باشیم که وسایل مورد نیاز به دست آسیب دیدگان می رسد.
کد خبر: ۷۳۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ 10 April 2019

به گزارش تابناک گلستان ،  میرمحمد غراوی بعدازظهر سه شنبه 20 فروردین در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان که با حضور علیرضا رزم حسینی استاندار و مدیران ارشد مرتبط با بحران خراسان رضوی به عنوان استان معین گلستان در حادثه سیلاب، تصریح کرد: با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) 4هزار پک لوازم خانگی ، با همکاری بانک پاسارگاد 800 پک لوازم خانگی و با مساعدت بنیاد مستضعفان نیز هزار پک لوازم خانگی بین مردم آسیب دیده از سیلاب توزیع خواهد شد.
وی افزود: ما از استانداری خراسان رضوی می خواهیم در ارسال اقلام و کمک های مردمی 4 کالای اساسی را مورد توجه داشته باشند و یقیناً ما این اقلام را با نظارت آنان توزیع خواهیم کرد.
سرپرست استانداری گلستان با اشاره به نیازهای مردم منطقه یادآور شد: با توجه به نیاز روزانه مردم به غذا لازم است دو آشپزخانه در شهرهای گمیشان و آق قلا فعال شوند.
غراوی با بیان نیازهای لجستیک در سیلاب ، گفت: اصلی ترین مسئله ما در حال حاضر خروج آب از منازل و معابر است و به همین دلیل نیاز جدی به پمپ های فشار قوی و دستگاه های نظافتی داریم.
همچنین در این جلسه استاندار خراسان رضوی که از سوی وزیر کشور به عنوان استان معین گلستان در سیلاب تعیین گردیده ، اظهار کرد: بازدید امروز ما از منطقه نشان می دهد که باید هدف اصلی خود را خروج آب از منازل مردم قرار دهیم و بر همین اساس 20 دستگاه پمپ در سایزهای مختلف به گلستان ارسال می شود.
رزم حسینی تصریح کرد: ما به عنوان استان معین و پشتیبان در کنار گلستان هستیم و نمایندگانی را در این استان قرار خواهیم داد که خواسته های گلستان را به ما منتقل کنند و کمک های ارسالی را ساماندهی نمایند.
وی افزود: تا کنون کمک هایی که به گلستان صورت گرفته شکل معمول امداد رسانی را داشته و حتی در همین شرایط نیز از 1100 تن کمک های غذایی، بهداشتی و سایر اقلام امدادی در قالب 151 کامیون ارسال شده از خراسان رضوی به مناطق سیل زده کل کشور، 893 تن در قالب 123 کامیون به استان گلستان ارسال گردیده است.
استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: از ابتدای وقوع سیل تاکنون 515 نفر نیروی عملیاتی از خراسان رضوی به مناطق سیل زده گلستان اعزام شده اند که از این تعداد اکنون 262 نفر در منطقه مستقر هستند و علاوه بر این، تعداد چهار فروند بالگرد و 131 دستگاه انواع ماشین آلات به گلستان اعزام شده است.
وی ادامه داد:20 دستگاه کفی، 40 دستگاه پل توسط ارتش، 5 بیل بکهو ، 10 بیل زنجیری، یک تریلی لوازم التحریر، یک اکیپ از بهزیستی ، 5 اکیپ از دانشگاه علوم پزشکی نیز به استان گلستان اعزام خواهد شد.
رزم حسینی یادآور شد: با همکاری تولیت آستان قدس رضوی روزانه 5 هزار پرس غذا بین سیلزدگان توزیع خواهد شد.
همچنین در این جلسه که مدیران ارشد استان گلستان و مدیران همراه با استاندار خراسان رضوی همچون فرمانده شمال شرق ارتش جمهوری اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ، مدیر کل راه و شهرسازی، مدیر کل آموزش و پرورش، مدیر کل نوسازی مدارس، مدیر کل حوزه استاندار ،رئیس جمعیت هلال احمر، مدیر روابط عمومی نماینده سپاه و بسیج سازندگی حضور داشتند، تعدادی از مدیران هر دو استان به ارائه گزارشاتی از اقدامات و فعالیت ها دستگاهی خود در همراهی با مردم آسیب دیده از سیلاب ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار