نماینده ولی‌فقیه در گلستان:
نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان اینکه نگاه به دولت باید نگاه توأم با توسعه باشد، افزود: حفظ منابع طبیعی نیازمند راهکار اساسی است.
کد خبر: ۴۷۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 16 August 2017
نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان اینکه نگاه به دولت باید نگاه توأم با توسعه باشد، افزود: حفظ منابع طبیعی نیازمند راهکار اساسی است.

آیت‌الله سید کاظم نور مفیدی عصر سه شنبه در دیدار با نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب در هلال‌احمر اظهار کرد: ما شاهد جاری شدن سیل در هم جای دنیا هستیم اما خسارتی این‌چنینی در بر ندارد.

وی افزود: برای جلوگیری از بروز سیل باید از جنگل‌های خود محافظت کنیم چرا که اگر پوشش گیاهی وجود نداشته باشد ممکن است آب سنگ‌های بزرگ را جا به جا کند.

آیت‌الله نور مفیدی ادامه داد: مردم یکی از روستاهای گلستان زمین‌های خود را با کمک شوراها یکپارچه‌سازی کردند و با ایجاد آب بندان موجب افزایش درآمد خود شده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم باید در میدان عمل نتیجه کارها را ببیند و این امر زمان بر است، افزود: نگاه همه به دولت و کشور باید توسعه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در رابطه با حفظ منابع طبیعی تاکید فراوان دارند، افزود: باید به دنبال راه اساسی برای حفظ منابع طبیعی باشیم و با متجاوزین به طبیعت برخورد کنیم.

 حجت الاسلام عبدالحسین معزی  نیز درابتدای این دیداراظهار کرد: به دستور رهبر معظم انقلاب صبح امروز بازدیدی از مناطق سیل زده استان گلستان انجام دادم و وضعیت را ازنزدیک رصد کردم.

 وی با تمجید از عملکرد جمعیت هلال احمر گلستان در سیل اخیر افزود: سیل در همه مناطق دنیا و همه ساله رخ می دهد و ما باید برای کاهش عوارض آن چاره اندیشی کنیم.

حجت السلام معزی گفت: در دیدار با استاندار استان متوجه شدم طرحی برای مقابله با سیل تدوین شده است و در حال اجرا شدن است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ادامه داد: از استاندار گلستان خواستیم تا مشکلات مربوط به استان و حوادث اخیر را در نامه ای به دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال کنند.

وی تصریح کرد: برخی از افراد به ساختن منزل مسکونی در بستر رودخانه ها اقدام می کنند و به هشدارها و اخطارها توجهی نشان نمی دهند از این رو نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

حجت الاسلام معزی ادامه داد: از امام جمعه ها در خواست می کنم در خطبه های نماز جمعه نسبت به این فرهنگ سازی اهتمام ورزند.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر گفت: در کشورهای اروپایی مانند انگلیس و شهر لندن در بیشتر مواقع سال باران می بارد اما هیچ گاه شاهد سیل و خسارات این چنینی نیستیم چراکه سیستم فاضلاب لندن به گونه ای طراح شده که آب را دوباره تصفیه می کند و به چرخه مصرف باز می گرداند.

وی افزود: من در گزارش خود به رهبر معظم انقلاب وضعیت مناطق سیل زده را گزارش می کنم تا در صورت لزوم در نامه ای به دولت برای بررسی وضعیت اقدام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار