استاندار گلستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان؛
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه، اظهار کرد: تمرکز فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی باید بر محور جوانان، بانوان و خانواده باشد و با ایجاد راه های تشویقی، برنامه های اقتصاد مقاومتی برای مردم جاذب شود.
کد خبر: ۴۷۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴ 16 August 2017
استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه، اظهار کرد: تمرکز فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی باید بر محور جوانان، بانوان و خانواده باشد و با ایجاد راه های تشویقی، برنامه های اقتصاد مقاومتی برای مردم جاذب شود.

دکتر حسن صادقلو در هفتاد و پنجمین جلسه پیاپی شورای فرهنگ عمومی و سومین جلسه این سورا در سالجاری که با حضور آیت ا... نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان برگزار شد، تصریح کرد: فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید در سامانه افکار جامعه جاری شود و در گزارش ات باید شاخص های کمی ارائه گردد.

وی افزود: برخی دستگاه ها در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی نقش بیشتری دارند و باید اولویت بندی در گزارش دهی دستگاه ها در شورای فرهنگ عمومی مورد نظر قرار گیرد.

استاندار گلستان توجه به برنامه های استانی در اقتصاد مقاومتی را پراهمیت دانست و یادآور شد: آنچه به نام اقتصاد مقاومتی در سطح کشور مطرح می شود بسیار پراهمیت است اما دستگاه های اجرایی باید اقداماتی را در برش استانی تعیین نمایند و در راستای اجرای آن گام بردارند.

 دکتر صادقلو خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی علمی در اقتصاد مقاومتی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید این اقدام را ابتدا در سطح استانی تمرین کرده و بعد در عرصه ملی مورد اجرا قرار گیرد.

همچنین در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال 96، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان اقتصاد مقاومتی را ضرورت انقلاب و کشور در شرایط فعلی دانست و اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی در واقع یافتن راهکارهایی عقلانی برای دستیابی به نتایج اقتصادی مناسب است و اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که متکی به درون و با نگاه به برون ، با پایه هایی پایدار و استوار باشد.

آیت ا... نورمفیدی یکی از محورهای اصلی توسعه استان را کشاورزی عنوان کرد و افزود: امروز کشاورزی و تامین منابع آبی استان با مشکل جدی مواجه است و باید با همت مردم و مسئولین برنامه های اقتصاد مقاومتی را در کشاورزی اجرایی کنیم تا بتوانیم ضمن برداشت محصول بهتر ، به منابع آب و خاک کمک کنیم و زمینه رونق اقتصادی را نیز فراهم نماییم.

وی به نمونه هایی در زمینه اجرای مباحث اقتصاد مقاومتی در کشاورزی اشاره کرد و تصریح کرد: اگر چنانچه مردم نتیجه اقدامات را مشاهده نمایند بطور قطع برای همراهی پیشگام خواهند شد.

لازم به ذکر است در این جلسه مدیر کل کتابخانه های استان گزارشی از برنامه های گفتمان سازی شعار سال جاری در آن نهاد ارائه کرد و طرح همایش ملی اقتصاد مقاومتی فرهنگ ایرانی و اسلامی موسسه پژوهشی محققان رهگشا معرفی شد و اعضای حاضر در جلسه پیرامون گزارشات ارائه شده به تبادل نظر پرداختند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار