مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام خبر داد: یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گلستان با برنامه ای متفاوت و برای نخستین بار در دو شهرستان گرگان و گنبد کاووس برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 15 August 2017
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان درجلسه هماهنگی ستاد برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام خبر داد: یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گلستان با برنامه ای متفاوت و برای نخستین بار در دو شهرستان گرگان و گنبد کاووس برگزار خواهد شد.

جلسه هماهنگی ستاد یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام با حضور مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی و رییس جشنواره، احمد گلچین مدیر روابط عمومی وامور فرهنگی این اداره کل و دبیر جشنواره و مسوولین کمیته ها در سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

در این جلسه ابراهیم کریمی با اشاره به برگزاری متفاوت این دوره از جشنواره افزود: یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در گلستان با برنامه ای متفاوت و برای نخستین بار در دو شهرستان گرگان و گنبد کاووس برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: با توجه به تاکیدات استاندار محترم و تقاضای مکرر از حوزه گنبد کاووس که این شهرستان هم در جشنواره یازدهم مشارکت داشته باشد تصمیم گرفته شد دامنه توزیع را گسترده تر ببینیم و بدون اینکه کوچکترین تغییر و تاثیری در کیفیت برنامه داشته باشیم جشنواره یازدهم را در دو شهرستان گرگان و گنبد کاووس برگزار کنیم.

کریمی در ادامه به مزیت های برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام در دو شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به برگزاری جشنواره یازدهم  در دو شهرستان، فرصت بسیار خوبی برای ارایه ظرفیت و قابلیت های هنرمندان چه در عرصه موسیقی و چه در حوزه صنایع دستی و همچنین حضور گسترده روستاهای هدف گردشگری و .. در این جشنواره است.

او اضافه کرد:  برگزاری جشنواره  فرهنگ اقوام در دو نقطه از استان به مردم گلستان و گردشگران کمک میکند تا از این جشنواره به راحتی بازدید و بهره ببرند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در ادامه به برگزاری جشنواره روز گرگان در برج میلاد اشاره کرد و گفت: یکم و دوم شهریورماه امسال برای نخستین بار ، با برگزاری" جشنواره روز گلستان "در برج میلاد، میزبان هموطنان و گردشگران عزیز خواهیم بود.

رییس یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام  در پایان گفت: هدف از برگزاری جشنواره روز گلستان در برج میلاد این است که با گسترده کردن این نوع جشنواره ها که با معرفی ظرفیت های مختلف استان برگزار می شود  بتوانیم این استان را آنچه که لیاقتش هست در سطح جامعه و گردشگران معرفی کنیم و امیدواریم از این فرصت ها نهایت استفاده را ببریم.
 
در این جلسه مسوولین کمیته ها گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص هرچه بهتر برگزار شدن یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در استان گلستان ارایه دادند.

شایان ذکر است یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام از 13لغایت 21 شهریور ماه سال جاری در دو شهرستان گرگان و گنبد کاووس برگزار خواهد شد .


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار