رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان؛
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در مواجه با بحران ها، اظهار کرد: تعهد می کنم در بودجه سال 97 کل کشور که در حال تدوین است ردیفی را به طرح جامع مدیریت سیل استان گلستان اختصاص دهیم و حتی اگر اجرای مالی آن در یک سال مقدور نبود طی دو تا سه سال این اعتبار را مشخص و پرداخت نماییم تا این طرح اجرایی شود.
کد خبر: ۴۷۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 15 August 2017
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه در مواجه با بحران ها، اظهار کرد: تعهد می کنم در بودجه سال 97 کل کشور که در حال تدوین است ردیفی را به طرح جامع مدیریت سیل استان گلستان اختصاص دهیم و حتی اگر اجرای مالی آن در یک سال مقدور نبود طی دو تا سه سال این اعتبار را مشخص و پرداخت نماییم تا این طرح اجرایی شود.

دکتر محمدباقر نوبخت در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان، ضمن تقدیر از تمامی دستگاه هایی که در زمینه سیل 19 و 20 مرداد ماه همکاری لازم را به عمل آوردند، تصریح کرد: بنده حامل اظهار همدردی ریاست محترم جمهوری و اعضای هیات دولت به سبب خسارات مالی و جانی این حادثه به مردم گلستان هستم.

وی بیان کرد: گلستان از سال 80 تاکنون درگیر سیل و خسارت های ناشی از آن است که اگر هر سال بخش کوچکی از این آسیب ها جبران می شد این گونه شاهد آسیب آفرینی های سیلاب و بارش های تند نبودیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: 2 سال قبل بودجه ای برای رفع آسیب نقاط حادثه خیز سیل گلستان اختصاص یافت که با اجرای آن، مشکلات این مناطق برطرف و در سیل امسال خسارت های حداقلی به آنها وارد شد.

دکتر نوبخت ادامه داد: هدف اصلی و اولویتی که باید مورد توجه مسئوولان گلستان قرار گیرد تکمیل همه زیرساخت های مرتبط با مهار سیلاب است تا دیگر اتفاقات مرگباری مانند سیل اخیر با خسارت های زیاد آن اتقاق نیفتد.

وی در ادامه به کمبودهای مالی در بخش های گوناگون اشاره کرد و گفت: با وجود کمبودهای به جا مانده از سیاست های غلط گذشته، کاهش قیمت نفت و کم شدن درآمدهای کشور؛ دولت از همه توان و ظرفیت خود برای حل مشکلات کشور استفاده کرد.

وی اضافه کرد: برخی دولت را به زیاده روی در پرداخت هزینه های جاری کشور متهم می کنند در حالی که بخش عمده بودجه های جاری صرف نهادهای مهم و موثری مانند آموزش و پرورش ، بهداشت و درمان، نیروهای نظامی و صندوق بازنشستگی می شود و امکان صرفه جویی در آنها وجود ندارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: دولت با همه مشکلات تلاش کرده تا مشکل کمبود بودجه ها به روی مردم سنگینی نکند که امیدواریم در دوره دوم دولت تدبیر و امید و با به بار نشستن سیاست های در پیش گرفته شده، شاهد کاهش هر چه بیشتر مشکلات کشور باشیم .

دکتر نوبخت به پرداخت به موقع مطالبات گندم کاران اشاره کرد و افزود: براساس پیش بینی های انجام شده دولت امسال باید بیش از 15 هزار میلیارد و 252 میلیون تومان برای خرید گندم به کشاورزان پرداخت کند که با وجود دشواری تامین زود هنگام این مبلغ، مانع از طولانی شدن زمان پرداخت این مطالبات خواهیم شد.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه تعدادی از دستگاه های اجرایی که نقش عمده ای در مدیریت بحران دارند گزارشاتی را پیرامون سیل 19 و 20 مرداد ماه ارائه کردند.

گفتنی است سیلاب روزهای 19 و 20 مرداد امسال در گلستان و بویژه در مرکز و شرق استان یکهزار و 440 میلیارد ریال خسارت به منازل مسکونی، زمین های کشاورزی و راه های روستایی وارد کرد.

سه نفر در این حادثه در شهرستان های گنبدکاووس و علی آباد جان خود را از دست دادند و از سرنوشت یک مفقودی نیز خبری در دست نیست و جستجو برای یافتن آن همچنان ادامه دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار