دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبد کاووس و مدیر عامل موسسه مهر آفرینان جوان این شهرستان بر مطالبه گری خبرنگاران و رسانه ها در حوزه آسیب های اجتماعی از مسئولان و تلاش برای یافتن راهکارهای کاهش آن تاکید کردند.
کد خبر: ۴۷۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ 09 August 2017
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبد کاووس و مدیر عامل موسسه مهر آفرینان جوان این شهرستان بر مطالبه گری خبرنگاران و رسانه ها در حوزه آسیب های اجتماعی از مسئولان و تلاش برای یافتن راهکارهای کاهش آن تاکید کردند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گنبد کاووس در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه مبارزه با موادمخدر این شهرستان، آسیب های اجتماعی را از بزرگترین تهدیدها علیه نسل جوان و نوجوان و نیز خانواده ها بیان کرد که رفع آن نیاز به جدیت بیشتری دارد.

حنیفه عصمتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس با اشاره به برخی آمارهای کشوری از جمله اینکه 58درصد معتادان زیر 34 سال، 64 درصد متاهل یا 9،3 درصد معتادان بانوان و 36 درصد معتادان دارای تحصیلات فوق دیپلم به بالا هستند، گفت: براساس آمارها 65 درصد موارد همسرآزاری و طلاق و 40 درصد سرقت ها رابطه مستقیم با اعتیاد دارد.

وی؛ توجه به اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آسیب های اجتماعی را از سوی دست اندرکاران و با مشارکت تشکل های مردم نهاد ضروری بیان کرد و افزود: اجرای برخی طرح های اجتماع محور بدون همکاری این دو بخش پاسخگو نخواهد بود.

عصمتی با اشاره به پیش بینی و تصویب اعتبار 60 تا 100 میلیون ریالی برای سه موسسه غیردولتی گنبدکاووس برای انجام اقدامات آموزشی، فرهنگی و پیشگیرانه در سه محله آسیب پذیر شهر از سوی بهزیستی گلستان درسال جاری، اضافه کرد: با گذشت پنج ماه از سال هنوز این اعتبار اعطا نشده است.

سید محمد حسینی مدیرعامل موسسه مهر آفرینان جوان گنبدکاووس نیز فعالیت های این مجموعه را در سه حوزه پیشگیری، درمان، حرفه آموزی و اشتغال افراد آسیب دیده در دو بخش مردان و زنان بیان کرد و خواستار حمایت بیشتر مسئولان از این گونه موسسات شد.

به گفته وی؛ باتوجه به گستردگی و محوریت گنبدکاووس درشرق استان گلستان، بایستی با اقدامات مناسب در جهت پیشگیری و کاهش آسیب ها دراین شهرستان تلاش شود.

وی باتبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حوزه رسانه بویژه شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا، افزود: مطالبه گری مهمترین ویژگی یک رسانه است و امروز حوزه مهم آسیب های اجتماعی نیاز به مطالبه گری جدی رسانه ها از مسئولان دارد.

حسینی اضافه کرد: این موسسه به عنوان مجموعه آموزشی، درمانی و بازتوانی در حوزه آسیب های اجتماعی با هزینه 20 میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی راه اندازی شده و به حمایت معنوی مسئولان نیاز دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار