امام جمعه گرگان:
امام جمعه گرگان با بیان اینکه نگاه من به شهر، نگاه به شهر اسلامی است، تصریح کرد: در تعریف شهر اسلامی باید گفت ما به عنوان کارگزاران نظام جمهوری اسلامی فضایی در شهر به وجود بیاوریم که اگر نگاه مردم نسبت به اسلام نامطلوب بود تغییر کند، پس باید شهر را به سمت شهر اسلامی حرکت دهیم.
کد خبر: ۴۴۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 22 June 2017
 امام جمعه گرگان با بیان اینکه نگاه من به شهر، نگاه به شهر اسلامی است، تصریح کرد: در تعریف شهر اسلامی باید گفت ما به عنوان کارگزاران نظام جمهوری اسلامی فضایی در شهر به وجود بیاوریم که اگر نگاه مردم نسبت به اسلام نامطلوب بود تغییر کند، پس باید شهر را به سمت شهر اسلامی حرکت دهیم.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در جمع شهردار و اعضای منتخب شورای پنجم اظهار کرد: معمولاً در جوامع بشری وقتی بخواهند فردی را معرفی کنند می گویند فلان کس فرزند فلان فرد است و افراد را با نام پدرانشان معرفی می‌کنند و این امری معمول و طبیعی است اما حضرت علی (ع) می‌فرمایند مردم فرزند کارهای خوبی هستند که انجام می‌دهند، یعنی ما باید افراد را بر اساس کارهایی که انجام می‌دهند بشناسیم.

 وی با بیان اینکه این سخن حضرت علی (ع) راهی را برای سبک زندگی انسان باز می‌کند، افزود: شما تاثیرش کار نیکو و کار با حساب و کتاب را در این دوره از انتخابات دیدید، وقتی کاری که انجام می‌دهیم با تفکر و برنامه باشد کاری حسابی است وگرنه افراد زیادی کار انجام دادند اما کار با مبنایی نبود.

 امام جمعه گرگان گفت: سخن امیرالمؤمنین راهی را به شما نشان می‌دهد و مسئولیت شما را سنگین‌تر می‌کنند چراکه وقتی انسان روشی را در پیش گرفت و دید این روش در بین مردم پاسخ می‌دهد و به نفع انسان هست باید آن را ادامه دهد.

 آیت الله نورمفیدی خطاب به اعضای جدید شورای شهر گرگان گفت: مردم خانواده خدا هستند ومحبوب ترین انسان‌ها کسی است که به خانواده خداوند بهتر خدمت کنند بنابراین کمرهارا باید سفت ببندید و از گذشته محکم‌تر وارد میدان شوید و بر اساس خدمت به مردم فعال‌تر عمل کنید تااجر و مزد بیشتری داشته باشید.

 وی با بیان اینکه شهر گرگان استعداد و امکانات بسیاری دارد، اظهار کرد: زمانی می‌گفتند گرگان عروس شهرهای مازندران است چراکه امکانات خوبی دارد و شاید شهرهای مازندران هیچکدام از این ویژگی‌ها را ندارد و این نشان می‌دهد که می‌توان از این امکانات نهایت استفاده را برد.

 وی افزود: شهر اسلامی باید نظم داشته باشد و نظم از اصول اسلامی ماست همانگونه که حضرت علی (ع) در وصیت خود به تقوا توصیه می‌کند و بعد از تقوا به نظم امر می‌کند.

 آیت الله نورمفیدی گفت: یک مسلمان باید در همه حالات منظم باشد، در لباس پوشیدن، در سخن گفتن، در روابط اجتماعی و حتی در وعده‌هایی که به مردم می‌دهد باید منظم باشد.

 وی گفت: یکی از خطبه‌های امام زین العابدین (ع) در صحیفه سجادیه تعریف از زیبایی گل است و انصافاً گل یکی از مظاهر ذات اقدس الهی است و نمایانگر زیبایی خداوند است.

 نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: با وجود این همه زیبایی درسطح شهر باز هم من راضی نیستم بلکه باید از این هم بیشتر شود.

 امام جمعه گرگان با بیان اینکه ساخت پارک مخصوص بانوان کار زیبایی بود، گفت: پارک روس‌ها ظرفیت تبدیل شدن به یک مکان زیبا را دارد.

 وی با بیان اینکه پروژه‌های رو گذر و زیر گذر جزو کارهای اساسی است، افزود: سعی کنید از گل در زیباسازی فضای شهری بیشتر بهره ببرید چراکه هزینه زیادی هم ندارد اما این زیباسازی‌ها بیشتر به چشم می‌آید.

 آیت الله نورمفیدی در پایان تاکید کرد: با جدیت بیشتر وارد میدان شوید و در این دوره از شورا در کنار رضایت مردم رضایت خداوند را در این مسیر فراموش نکنید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار