مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: زلزله بامداد امروز (پنجشنبه) در غرب این استان، خسارتی نداشته و تاکنون هیچ گزارشی در این زمینه دریافت نشده است. زلزله بامداد امروز در استان گلستان خسارتی نداشته است
کد خبر: ۳۹۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷ 23 March 2017
 مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: زلزله بامداد امروز (پنجشنبه) در غرب این استان، خسارتی نداشته و تاکنون هیچ گزارشی در این زمینه دریافت نشده است.

صادقعلی مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر چند شدت وقوع این زمین لرزه زیاد بود و همگان قدرت آن را بیش از 4 ریشتر برآورد می کردند، اما شدت این زمین لرزه توسط موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران 3.9 ریشتر ثبت شده است.
وی خاطرنشان کرد: عمق کم این زمین لرزه، بر احساس شدید بودن آن تاثیر داشته است.
براساس این گزارش، ساعت 23 دقیقه و 24 ثانیه بامداد امروز (پنجشنبه سوم فروردین)، زمین لرزه ای به بزرگی 3.9 ریشتر به مرکزیت شهرستان کردکوی در غرب استان گلستان در عمق هشت کیلومتری زمین روی داد که شهرستان مذکور و گرگان و بخش هایی از غرب استان را لرزاند.
مقدم با اشاره به این که از نخستین روز سال جدید تا امروز بیش از پنج زمین لرزه در این استان رخ داده، تصریح کرد: این استان بر روی گسل خزر واقع شده و بررسی انجام شده در زمین لرزه بامداد امروز، نشان می دهد که محل وقوع آن محدوده گسل می باشد.
وی با اشاره به این که در زمان وقوع زمین لرزه مردم باید 2 توصیه جدی را در دستور کار و برنامه های خود قرار دهند، گفت: توصیه اول این است که مهارت های اولیه از قبیل پناه گرفتن و یا امداد اولیه به مصدومین را فرا بگیرند و توصیه دوم در دراز مدت است که باید نسبت به مقاوم سازی بناهای خود مبادرت نمایند.
وی یادآور شد: جامعه ما با این 2 توصیه فاصله دارد و تا زمانی که مشکل خاصی رخ نداده، مردم به این توصیه ها توجه جدی و لازم را ندارند.
مقدم اظهار داشت: همچنین براساس آمار ثبت شده در موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه دیگری در ساعت 9 و 14 دقیقه و 12 ثانیه به بزرگی 3.3 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین، با عرض جغرافیایی 38.32 درجه شمالی و طول جغرافیایی 55.46 درجه شرقی شهرستان مراوه تپه در شرق استان را لرزاند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار