در دوره آموزشی روان شناسی کودکان با نیازهای ویژه مطرح شد:
به منظور آشنایی بیشتر مربیان مرکز فراگیر کانون پرورش فکری با نیازهای کودکان "نابینا، کم‌بینا، ناشنوا، کم‌شنوا و معلول جسمی حرکتی"،یک دوره آموزش کوتاه مدت با حضور کارشناس روان شناسی و مشاوره ی مرکز شهید باهنر در مرکز شماره یک گنبد برگزار گردید.
کد خبر: ۳۸۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 21 February 2017
به منظور آشنایی بیشتر مربیان مرکز فراگیر کانون پرورش فکری با نیازهای کودکان "نابینا، کم‌بینا، ناشنوا، کم‌شنوا و معلول جسمی حرکتی"،یک دوره آموزش کوتاه مدت با حضور کارشناس روان شناسی و مشاوره ی مرکز شهید باهنر در مرکز شماره یک گنبد برگزار گردید.

در این دوره، یازرلو کارشناس روان شناسی حوزه کودک و نوجوان، قصه گویی را ظرفیتی بسیار مناسب برای رشد خلاقیت و افزایش مهارت کودکان و نوجوانان روشندل برشمرد و از نقاشی نیز به عنوان یک راه کار ویژه برای ارتباط موثر با ناشنوایان نام برد.

وی افزود: توجه به زبان بدن کودکان نابینا، انجام فعالیت سفال برای دست ورزی این کودکان، شعرخوانی، سرود و بسیاری از فعالیت های کانونی در بالابردن عزت نفس و اعتماد به نفس این کودکان مفید و لازم دانست.

هم چنین جلالی مربی مسئول مرکز شماره یک گنبد کاووس، شناخت بیشتر روحیات و توانمندی های کودکان معلول علی رغم مشکلات جسمی آنان را از اهداف برگزاری این دوره آموزشی دانست.

در پایان دوره مقرر شد با هماهنگی های انجام شده با مدارس استثنایی، برخی از جلسات اولیا و معلمان این عزیزان در کانون پرورش فکری برگزار شود تا والدین آن ها نیز از برنامه های کانونی برای این عزیزان مطلع شوند.

گفتنی است در این نشست مربی مسئول و مربی فرهنگی مرکز شماره دو گنبد هم حضور داشتند.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار