مسئول بسیج حقوقدانان گلستان خبر داد:
علی اکبر اسماعیلی، مسئول بسیج حقوقدانان گلستان، در نشست خبری با موضوع همایش حقوق سبز در استان گفت: اقدامات مربوط به این همایش از خردادماه آغاز شد و قرار بود که در استان دیگری برگزار شود، اما با پیگیری ها و اجماعی که در استان اتفاق افتاد، این میزبانی به گلستان رسید.
کد خبر: ۳۸۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ 21 February 2017
 علی اکبر اسماعیلی، مسئول بسیج حقوقدانان گلستان، روز گذشته (2 اسفند) در نشست خبری با موضوع همایش حقوق سبز در استان گفت: اقدامات مربوط به این همایش از خردادماه آغاز شد و قرار بود که در استان دیگری برگزار شود، اما با پیگیری ها و اجماعی که در استان اتفاق افتاد، این میزبانی به گلستان رسید.
 
وی با بیان اینکه تأمین و حفظ امنیت انسانی امروز یکی از دغدغه های جدی مردم و دولت هاست، افزود: چالش هایی که در حوزه محیط زیست و طبیعت وجود دارد، برای مردم و دولت ها دغدغه شده است. تخریب محیط زیست، آلودگی آب، خاک و هوا، انواع بیماری های واگیردار و ... تهدید حیات انسانی است که امنیت انسانی را به مخاطره می اندازد.
 
مسئول بسیج حقوقدانان استان با بیان اینکه رفع دغدغه و چالش های این حوزه متناظر به یک دولت، دستگاه یا فرد نیست، بلکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری، این دغدغه باید در درون همه مردم وجود داشته باشد.
 
وی یکی از مهمترین اهداف برگزاری همایش ملی حقوق سبز را ایجاد گفتمان و بسترسازی محیط زیستی در جامعه برشمرد و گفت: همه مسئولان در حوزه های اجرایی، قضایی و تقنینی باید دغدغه محیط زیست پیدا کنند. زیرا با این شرایط امنیت غذایی، اقتصادی و حیاتی مردم در خطر قرار دارد.
 
اسماعیلی با بیان اینکه آلودگی یکی از عناصر حیاتی آب، خاک و هوا حیات و امنیت انسانی را به خطر می اندازد، افزود: گلستان جزو 11 استان درگیر با بحران آب است و شاید خیلی زودتر از آنچه که تصور می شود، ریزگردها به سراغ گلستان بیاید.
 
وی با بیان اینکه دولت ها رابطه بین مردم و طبیعت را باید به گونه ای مدیریت کنند که امکان احیا و بازسازی طبیعت وجود داشته باشد، اظهار کرد: تولید و مصرف از طبیعت نباید از حالت تعادل خارج شود، در این صورت مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار