مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی گلستان:
مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی گلستان در جمع بازنشستگان استان، استفاده از تجربیات آنان را برای نسل جوان ضروری خواند و گفت: بازنشستگان گنجینه های ناب تجربه در جامعه هستند.
کد خبر: ۳۷۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 16 February 2017
مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی گلستان در جمع بازنشستگان استان، استفاده از تجربیات آنان را برای نسل جوان ضروری خواند و گفت: بازنشستگان گنجینه های ناب تجربه در جامعه هستند.

دکتر سعید مازندرانی در اولین سمینار سالمندی و استراتژی  های ورزشی مبارزه با پیری گفت: بازنشستگان گنجینه های ناب و مفید تجربه در جامعه هستند و نسل جوان برای موفقیت علاوه بر نیروی جوانی نیاز به تجربه بازنشستگان دارد.

وی افزود: اکثر بازنشستگان تجربیات ناب و مفیدی در دوران خدمت دارند و در کشورهای پیشرفته افراد بازنشسته به عنوان مشاور و متخصص به کار گرفته می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کشور ما در دهه ۶۰و۷۰رشد جمعیت بالای داشته است واکنون دوران سالمندی در کشورشیب گرفته است، تاکید کرد: این موضوع هم ظرفیت هست و هم تهدید  و از مشکلات دوران سالمندی کم تحرکی می باشد که بهترین راه مبارزه با آن ورزش می باشد.

وی با اشاره به اینکه افسردگی بازنشستگان باعث می شود که آنان نتوانند تجربیات خود را به نسل دیگر انتقال دهند، تصریح کرد: یکی از راه حل های جلوگیری از این مشکل ایجاد شادابی و نشاط  برای سالمندان می باشد.

مازندرانی اضافه کرد: وزارت تعاون و کار برای جلو گیری از کم تحرکی و آسیب های این دوران برنامه های مختلفی دارد که توسط صندوق بازنشستگی به عنوان متولی امور بازنشستگان در استان اجرایی می شود.

لازم به ذکر است در این سمینار میر باقری مدیر کل امورسیاسی استانداری، چراغعلی مدیر کل امور اجتماعی استانداری، پهلوری مدیر صندوق کارآفرینی امید استان و  روسای کانون ها و با حضور بیش از ۱۳۰ نفر از بازنشستگان کشوری استان در سالن اجتماعات خانه امید استان برگزار گردید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار