مدیرکل استاندارد گلستان:
7 گواهینامه معیار مصرف انرژی دیگر برای 4 واحد تولیدی در گلستان صادر شد.
کد خبر: ۳۶۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 23 January 2017
 7 گواهینامه معیار مصرف انرژی دیگر برای 4 واحد تولیدی در گلستان صادر شد.

پس از آنکه سازمان ملی استاندارد بنا به ماده 26 قانون اصلاح الگوی مصرف، در راستای حفظ منابع ملی، برخی صنایع انرژی بر را شناسایی و بر آن اساس استاندارد معیار مصرف انرژی تعریف کرد، ادارات استاندارد کشور اقدام به شناسایی واحدهای تولیدی مشمول آن صنایع انرژی بر در استان ها نمودند.

اداره کل استاندارد گلستان از سال 1390، اقدام به شناسایی و صدور پروانه معیار مصرف انرژی در گلستان نمود که نتیجه این اقدام شناسایی 100 واحد تولیدی مشمول صنایع انرژی بر در استان گلستان بوده است.

در آخرین جلسه کمیته علائم اداره کل استاندارد گلستان در یک ماه اخیر، 7 گواهینامه معیار مصرف انرژی برای فراورده های روغن نباتی، لبنیات و آجر 4 واحد تولیدی صادر شد که جمع گواهینامه های معیار مصرف انرژی را در گلستان به 43 پروانه برای 24 واحد تولیدی رساند.

واحدهای تولیدی مشمول صنایع انرژی بر که گواهینامه معیار مصرف انرژی ندارند، جریمه می شوند

طرح مساله معیار مصرف انرژی در جلسات مختلف کارگروه استانداردسازی کالاها و خدمات استان گلستان و درخواست از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای عدم معرفی واحدهایی که مرزها و خطوط قرمز استاندارد مصرف انرژی را زیر پا می گذارند برای دریافت تسهیلات بانکی، از تمهیداتی است که استاندارد گلستان برای نهادینه کردن و اجرای هر چه سریعتر و بهتر این استاندارد اندیشیده است.

مدیرکل استاندارد گلستان در این خصوص می گوید: از آنجایی که یکی از مولفه های مهم در افزایش توان رقابت و نیز قیمت تمام شده، میزان مصرف انرژی است و برای ادامه حضور در بازارهای رقابتی امروز، علاوه بر کیفیت باید بحث انرژی نیز مد نظر قرار گیرد تا ضمن توجه به توسعه پایدار، قیمت نهایی محصول ارزانتر تمام شود؛ ما با تمام توان ایستاده ایم تا اجرای این استاندارد را ولو با اقدامات تعزیری به انجام برسانیم.

با توجه به اهمیت انرژی در ایران و نیز هزینه هایی که تولید و تامین آن به کشور تحمیل می کند، همسوئی سازمان های متولی امر، برای شناسایی خلاءهای انرژی در کشور از جمله تغییر کاربری واحدهایی که بدون کارایی لازم و یا ضرورت و توجیه اقتصادی انرژی بالایی مصرف می کنند از سویی و نیز تولید و واردات تجهیزاتی که به تولید کم قیمت انرژی در کشور کمک کند، ضروری به نظر می رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار