مراسم گرامي داشت روز هواي پاك با عنوان "طرح لبخند زمین" با حضور كودكان، خانواده ها و مسئولين گميشاني در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آن شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 22 January 2017
مرکز فرهنگی هنری شهرستان گمیشان با هدف حفظ محيط زيست و ترويج صنايع دستي منطقه اقدام به برگزاری کارگاه ساخت سبد های پارچه ای با استفاده از توانمندی اعضا و خانواده های کانونی کرد.

در این طرح که لبخند زمین نام گرفت، به منظور جلوگیری از گسترش روز افزون کیسه هاس نایلونی و با بهره مندی از توانایی كودكان و نوجوانان منطقه، مادران و دختران علاقه مند به صنايع دستي، با استفاده از پارچه ها و البسه كهنه و دور ريختني، سبد هاي پارچه ای جهت خريدهای روزانه توليد شد.

در این میان افروز عطايي سرپرست مرکز گمیشان گفت: در جامعه امروزي توجه به فرهنگ حفظ محيط زيست و صنايع دستي و بومي منطقه به عنوان يكي از شاخصه هاي رشد فرهنگي، در مناطق با بافت جمعيتي بومي و سنتي ضروري است.

وي ادامه داد: به همين منظور با هدف تعالي فرهنگ حفظ محيط زيست بين كودكان و نوجوانان منطقه طرح 'لبخند زمين' برنامه ریزی شد تا با بهره گيري از ظرفيت اعضاي فعال در كانون و خانواده هاي آنان در جهت داشتن محيط زيست سالم و احياي صنايع دستي و بومي منطقه تلاش كنيم.

عطايي افزود: غني و زنده بودن نقش ها و رنگ هاي بكار رفته در پوشاك و پوشش سنتي و بومي زنان و مردان تركمن به زيبايي اين ساخته ها افزوده و نيز فروش اين سبدهاي سنتي كمك خرجي براي بانوان خواهد بود.

گفتنی است، طبق هماهنگي با ادارات محيط زيست و ميراث فرهنگي قرار شد با اعلام فراخوانی در راستای گسترش این فعالیت فرهنگی، هنری و اقتصادی، تعداد نفرات بیشتری را جذب این طرح نماییم.

در پایان كودكان گميشاني با حضور در کارگاه نقاشي، تصاویری زیبا با موضوع هواي پاك خلق کردند.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار