فرماندار گرگان از تعطیلی مراکز تفریحی و گردشگری شهرستان در ۱۳ فروردین ماه خبر داد و افزود: این تصمیم به منظور رعایت حرمت سالروز شهادت امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) اتخاذ شده است.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸ 30 March 2024

به گزارش تابناک گلستان؛ اسماعیل نادری ظهر امروز شنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ در نخستین جلسه قرارگاه امام حسن عسگری (ع) شهرستان گرگان اظهار کرد: شب‌های پرفیض قدر ماه مبارک رمضان، فرصتی مغتنم برای خودسازی و نزدیکی به خداوند متعال بوده و همه مؤمنان با شرکت در آیین‌های مختلف به سمت درگاه احدیت راز و نیاز می‌کنند.

وی ضمن گرامیداشت ایام و تسلیت شهادت امیرالمؤمنین امام علی (ع)، خاطرنشان کرد: با توجه به مصادف شدن روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت با روز شهادت مولای متقیان امام علی (ع)، تمامی مراکز تفریحی و گردشگری گرگان در روز دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است.

فرماندار گرگان با تأکید بر اینکه به حرمت ماه پربرکت رمضان و در راستای تعظیم شعائر دینی و اسلامی با هنجار شکنان در این ایام برخورد قانونی می‌شود، افزود: لیالی قدر با فضیلت‌ترین شب سال است که با امور مهم و با عظمتی همانند نزولِ اجمالی قرآن، پیدایش افاضات باطنی و فضای خاصّ معنوی، تقدیر و تعیین سرنوشت‌ها، تدبیر و برنامه‌ریزی‌های جدید و نزول جبرئیل و فرشته‌ها همراه است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با روز شهادت مولی‌الموحدین، حضرت علی بن ابیطالب (ع) در ۱۳ فروردین، مراسم دسته‌روی با حضور هیئت‌های مذهبی و مردم ولایتمدار شهر گرگان برگزار می‌شود، افزود: طبق اعلام ستاد مردمی مراسم، مقرر گردیده آیین دسته روی شهادت این امام بزرگوار ساعت ۱۵ روز دوشنبه برگزار شود.

نادری مکان اجتماع شهروندان و هیئت‌های مذهبی را مسجد جامع واقع در بازار نعلبندان گرگان عنوان کرد و گفت: مسیر حرکت دسته عزاداری نیز به سمت امامزاده عبدالله (ع) این شهر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نخستین جلسه قرارگاه امام حسن عسگری (ع) شهرستان گرگان با حضور اسماعیل نادری فرماندار گرگان، فرهاد سمیعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان، اسماعیل تیموری سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان و جمعی از مدیران و مسئولین شهرستان برگزار شد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار