معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تعداد سمن‌های جوانان در این استان، گفت: در حال حاضر ۱۵۰ سازمان مردم نهاد جوانان در گلستان مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۱۱۵۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸ 19 February 2024

به گزارش تابناک گلستان، حامد ملاحسنی امروز ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ در نشست خبری به مناسبت هفته جوان با اشاره به عملکرد یک ساله معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان، افزود: از هفته جوان سال گذشته تاکنون از ۷۳ سازمان مردم نهاد و تشکل‌های مردمی جوان جهت برنامه‌های فرهنگی و مهارت‌های تخصصی حمایت و پشتیبانی کرده‌ایم.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان از افزایش تشکل‌ها و سمن‌ها در سطح استان در دو سال اخیر خبر داد و گفت: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تعداد ۵۰ سمن به خانواده تشکل‌ها افزوده شده است که در حال حاضر در مجموع ۱۵۰ سمن دارای مجوز در حال فعالیت هستند.

وی استان گلستان را جزو استان‌های برتر از حیث افزایش تعداد مراکز مشاوره تخصصی ازدواج عنوان کرد و ادامه داد: از سال گذشته تا کنون هشت مرکز تخصصی ازدواج در شهر‌های کلاله، گالیکش، مینودشت، فاضل آباد، گرگان و بندرترکمن علاوه بر ۶ مرکز قبلی آماده خدمت رسانی به مردم عزیز استان بوده‌اند.

افتتاح ۶ مرکز همسان گزینی جوانان در گلستان

ملاحسنی اعطای مجوز به مراکز همسان گزینی ازدواج را یکی از بند‌های قانون جوانی جمعیت برشمرد و اظهار کرد: از هفته جوان سال گذشته تا امسال به ۶ مرکز همسان گزینی در استان اعم از سه مرکز در گرگان، یک مرکز در آزادشهر، یک مرکز در بندر ترکمن و به‌زودی یک مرکز در مینودشت مجوز داده شده است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان برگزاری جشن‌های وصال را، اتفاق ویژه‌ای در حوزه نشاط اجتماعی و ازدواج آسان دانست و افزود: از سال گذشته تا کنون ۲۲۵ جشن وصال با مشارکت ۱۳ هزار نفر در استان برگزار شده است.

وی با اعلام شعار امسال هفته جوان مبنی بر «جوان ایرانی پرچم‌دار پیشرفت»، اذعان کرد: اداره کل ورزش و جوانان در راستای همین شعار و با توجه به برگزاری انتخابات و گرامی‌داشت هفته جوان، برنامه‌های متنوع و مختلفی را پیش‌بینی کرده است.

برگزاری جشن ۶۰۰۰ نفری جوانان در گنبدکاووس

ملاحسنی از برگزاری جشن ۶ هزار نفری به مناسبت روز جوان در مصلی گنبدکاووس خبر داد و گفت: همزمان با برگزاری این جشن بزرگ از جوانان برتر گنبدکاووس نیز تقدیر به عمل می‌آید.

معاون امور جوانان جشن ازدواج طلاب را که با حضور ۴۰ زوج در روز پنجشنبه اجرایی می‌شود را از دیگر جشن‌های هفته جوان برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری این جشن با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه و ورزش جوانان صورت گرفته است.

وی از برگزاری تور راهیان پیشرفت در جزیره آشوراده با حضور ۱۰۰ جوان منتخب استان خبر داد و گفت: در این تور علاوه بر ایجاد فضای شاد و مفرح برای جوانان نشست انتخاباتی و فضای مشارکتی انتخاباتی را نیز در نظر گرفته‌ایم.

ملاحسنی با اشاره به برگزاری نخستین نشست جوانان هلال احمر با عنوان «جوانان هلالی» در گلستان، ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته افتتاح نخستین مرکز خدمات ازدواج آسان با در نظر گرفتن تخفیفات در حوزه ازدواج با عنوان «وصال شیرین» است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار