مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی در اواخر هفته جاری و کاهش دما تا ۲۰ درجه سانتیگراد در استان، گفت: این سامانه بارشی از فردا وارد استان گلستان می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ 16 February 2024

به گزارش تابناک گلستان، امان‌محمد کمالی با اشاره به نفوذ سامانه سرد و بارشی و کاهش ۲۰ درجه‌ای دمای هوا در استان، اظهار داشت: ورود این سامانه از فردا تا صبح دوشنبه ۳۰ بهمن ماه شرایط جوی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی اظهار کرد: بارش باران و برف، وقوع یخبندان و کولاک در نواحی کوهستانی و سردسیر، مه غلیظ، کاهش محسوس دما، احتمال رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید مخاطراتی است که این سامانه در زمان فعالیتش در استان، به همراه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی گلستان اضافه کرد: آبگرفتگی برخی معابر، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه جاده‌های کوهستانی، احتمال خسارت به محصولات باغی و زراعی، آسیب دیدن برخی سازه‌های ساختمانی و احتمال شکسته شدن درختان کهنسال از دیگر اثات و مخاطرات این سامانه جوی است.

کمالی گفت: احتیاط در تردد جاده‌ای، استحکام و تنظیم دمای مرغداری‌ها و گلخانه‌ها، مدیریت مصرف انرژی، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و سفر‌های غیرضروری و نیز انجام سایر تمهیدات پیشگیرانه لازم برای مدت زمان فعالیت این سامانه به مردم استان توصیه می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان هم گفت: با توجه به کاهش محسوس دمای هوا در روز‌های پایانی هفته احتمال سرمازدگی درختان هسته دار وجود دارد.

نویدرضا فرهانی با بیان این در مرحله تورم جوانه مدیریت تغذیه باغ‌ها مهم است از باغداران خواست؛ مدیریت تغذیه را در باغ‌های درختان هسته دار (آلو، هلو و شلیل) انجام دهند.

فرهانی گفت: باغداران با انجام عملیات تغذیه با برخی از ترکیبات خاص در مرحله قبل از ظهور گل و برگ، علاوه بر جبران نیاز سرمایی درختان که در زمستان به میزان کافی تامین نشده، باعث افزایش توان درختان برای تحمل تنش سرمایی پیش رو و سرمای احتمالی دیررس بهاره شوند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار