رئیس اداره پیش بینی هواشناسی گلستان از کاهش محسوس دما در روزهای پایانی بهمن خبر داد و گفت: گلستانی‌ها بار دیگر بارش برف را تجربه می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۵۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۲ 15 February 2024

به گزارش تابناک گلستان، محمود محمدقلی پور شامگاه پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار هواشناسی نارنجی اظهار کرد: این سامانه ناپایدار به تدریج از نیمه شب جمعه با بارش پراکنده وارد گلستان شده و تا صبح به صورت بارش‌های پراکنده و خفیف اتفاق خواهد افتاد.

وی با توضیح اینکه به صورت موقت از صبح فردا جمعه تا ظهر، بارش‌ها متوقف می‌شود، بیان کرد: از ظهر جمعه بارش‌ها به صورت سراسری از سمت غرب استان آغاز و تا روز دوشنبه تداوم خواهد داشت.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی گلستان با بیان اینکه بارش‌ها به صورت ریزش‌های جوی خواهد بود، افزود: از عصر شنبه بر شدت بارش‌ها افزوده می‌شود و در روز یکشنبه علاوه بر ارتفاعات احتمال ریزش برف در دیگر مناطق استان نیز وجود دارد.

این مقام مسئول از کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۲۰ درجه بر اثر برودت هوا در استان خبر داد و گفت: سرمای شبانه تا سه شنبه برای استان پیش بینی شده و احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی وجود دارد، بنابراین باغداران و صاحبان گلخانه‌ها باید با تدابیر لازم مانع از یخ‌زدگی تاسیسات و درختان میوه شوند.

محمدقلی پور با بیان اینکه از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده با توجه به ریزش برف و پدیده مه مسافران باید احتیاط لازم را در هنگام عبور از مناطق کوهستانی داشته باشند، تصریح کرد: در پی فعالیت این سامانه احتمال آبگرفتگی برخی معابر، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای وجود دارد.

لازم به ذکر است، در تعاریف وضعیت هواشناسی هشدار سطح زرد برای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارات نقطه‌ای، وضعیت نارنجی برای اقدام ضروری جهت مقابله با خسارت‌های گسترده و زیاد احتمالی و اندیشیدن تدابیر لازم همه دست‌اندرکاران و هشدار قرمز برای اقدام فوری و همه جانبه با خسارت گسترده است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار