استاندار گلستان گفت: در راستای حمایت و کمک به جامعه زنان سرپرست خانوار و هنرمندان صنایع دستی و تسهیل چرخه تولید و فروش آنها، بازارچه دائمی در پارک جنگلی قرق راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ 11 January 2024

به گزارش تابناک گلستان، علی‌محمد زنگانه شامگاه پنج‌شنبه در دیدار و نشست با نخبگان و معتمدین شهر قرق با حضور مدیران کل دستگاه‌ اجرایی استان اظهارکرد: امروز پروژه روکش آسفالت محور گرگان به علی‌آبادکتول به طول بیش از ۴.۵ کیلومتر و با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی دوربرگردان عریض با پیش‌بینی اعتبار ۲۲ میلیارد تومان آغاز شد.

وی تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش ۲۲۶ میلیارد تومان اعتبار در شهر قرق در قالب پروژه به بهره‌برداری رسیده‌است.

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت خوب هنرهای صنایع دستی بانوان شهر قرق خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه بانوان این دیار به ویژه بانوان سرپرست خانوار دارای هنر صنایع دستی هستند و در راستای کمک و حمایت از این جامعه هدف و تسهیل در چرخه تولید و فروش کالاهای آنها، بازارچه دائمی صنایع دستی برای این قشر در پارک جنگلی قرق راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه رفع مشکل نهالستان قرق با تشکیل شرکت تعاونی میسر است، ادامه داد: ظرفیت اسمی این نهالستان، تولید ۱۲ میلیون اصله نهال در سال است که متاسفانه در سالهای گذشته توسط یک عده افراد سودجو مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌است که ضمن پیگیری پرونده متخلفین در این موضوع، برای احیای این نهالستان، شرکت تعاونی تشکیل می‌شود و به بخش خصوصی دارای اهلیت واگذار خواهد شد.

زنگانه با اظهارتاسف از شرایط موجود پارک جنگلی قرق گفت: بازدیدی از این پارک داشتم و وضعیت سرویس بهداشتی و خدمات‌دهی آن به مسافران و مردم عزیز گلستان بسیار تاسف‌انگیز بود، این پارک یکی از ظرفیت‌های بی‌بدیل استان گلستان و شهر قرق است و می‌بایست تا دو هفته آینده به شهرداری واگذار شود و تا فروردین ۱۴۰۳  ساماندهی شده و سرویس بهداشتی آن بازسازی و بهسازی شود.

وی بیان کرد: ایجاد موزه گردشگری روستایی در این پارک از دیگر اقدامات لازم در راستای استفاده از ظرفیت این پارک و جذب گردشگر خواهد بود.
استاندار گلستان ایجاد زیرساخت‌های لازم برای دامداران این منطقه را از الزامات دانست و ابرازکرد:، تعداد ۲۰ دامدار برای رعایت قوانین از شهر قرق خارج شدند اما زیرساخت‌های اولیه آب و برق را در مکان جدید ندارند  که می‌بایست دستگاه اجرایی مرتبط با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان آب و برق شرایط مناسبی برای این دامداران فراهم کنند.

وی افزود: در دولت سیزدهم ۲۲۶ میلیارد تومان در قالب پروژه برای پیشرفت و توسعه شهر قرق هزینه شده‌است.

زنگانه خاطرنشان‌کرد: از محل چهار هکتار اراضی موجود در شهر قرق، زمین فوتبال روباز و چمن مصنوعی برای جوانان و ورزشکاران این شهر احداث می‌شود و برای بهسازی و رفع مشکلات سالن ورزشی این شهر اعتباراتی تخصیص پیدا می‌کند.

وی گفت: تا ابتدای فصل تابستان چاه این شهر که با اعتبار چهار میلیارد تومان حفر شده‌است با اعتبار بالغ بر هشت میلیارد تومان تجهیز می‌شود و استفاده از آب شرب این چاه برای مصارف کشاورزی و دام ممنوع است.

استاندار گلستان یادآور شد: تا ابتدای فصل تابستان سه دستگاه ترانسفورماتور این شهر تقویت و اصلاح می‌شود تا افت فشار شبکه برق این شهر در پیک مصرف در فصل گرما رفع شود.

وی با اشاره به رشد هشت درصدی اقتصادی گلستان بیان کرد: طبق داده‌های مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی استان گلستان از ابتدای دولت سیزدهم از منفی ۵.۸ درصد به مثبت ۳.۳ در پایان سال ۱۴۰۱ رسیده‌است و این رشد هشت درصدی بصورت متوازن در بخش‌های معدن، صنعت، کشاورزی و خدمات است که گلستان در کنار استان‌های قم و سمنان جزو سه استان اول کشور در رشد اقتصادی معرفی شده‌است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار