رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه استان گلستان گفت: سال گذشته ۷۷ درصد دانش آموزان گلستان در جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کردند.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷ 04 December 2023

به گزارش تابناک گلستان، مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره نوجوان خوارزمی شهرستان علی آبادکتول با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به صورت متمرکز، امروز در مدرسه فدک فاضل آباد برگزار شد.

در این آیین رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه استان گلستان گفت: سال گذشته ۷۷ درصد دوره اول متوسطه اول استان در جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کردند و گلستان رتبه اول در میزان مشارکت دانش آموزان را ثبت کرده است.

اعظم سید مدلل کار افزود: امسال هم دهمین جشنواره نوجوان خوارزمی را در استان گلستان برگزار خواهیم کرد که در ۱۳ محور برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: جشنواره خوارزمی فرصتی برای کشف استعداد‌ها و توانمندی‌های دانش‌آموزان است و سبب ایجاد نشاط و شادابی بین آن‌ها خواهد شد.

*بزرگترین رقابت علمی دانش آموزان متوسطه اول

در این مراسم همچنین معاون آموزش متوسطه اول اداره آموزش و پرورش شهرستان علی آبادکتول هم گفت: در جشنواره نوجوان سال گذشته شاهد رتبه‌های خوب از شهرستان بودیم، اما با توجه به ظرفیت‌ها می‌طلبد که امسال نتایج بهتری حاصل شود و بتوانیم در سطح استان بدرخشیم.

سیده سعیده سیدی بیان کرد: بزرگترین فرصت علمی پژوهشی و مهارتی در متوسطه اول در ۱۳ محور برگزار می‌شود و همه دانش آموزان می‌توانند در آن شرکت کنند.

سیدی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جشنواره خوارزمی رابط موثر در زیر نظام بوده و راهبرد‌های سند تحول بنیادی را محقق می‌کند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: شما با حضور خود در جشنواره به توانمندی و استعداد‌های خود واقف شده و فرصت‌های تربیتی ایجاد خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه اول شهرستان علی آبادکتول بیان کرد: می‌توان با تشکیل انجمن‌های علمی پژوهشی هنری در مدرسه تشکیل تیم‌های آموزشی زمینه حضور قوی را در جشنواره فراهم کرد.

در آیین همچنین کارشناس مسئول متوسطه شهرستان علی آبادکتول جزئیات نحوه ثبت دانش آموزان در جشنواره نوجوان خوارزمی را تشریح کرد.

امید نظری به نقش مطلوب جشنواره جوان خوارزمی در ورود نسل جوان به عرصه رقابت علمی و پژوهشی و به منظور شناسایی و معرفی پژوهشگران، محققان، مبتکران و مخترعان اشاره کرد و گفت: توسعه و تعالی فرهنگ مطالعه و پژوهش در جامعه، کاربردی کردن علوم، ارزش بخشیدن به دستاورد‌های علمی و فنی جوانان، شناسایی، رشد و پرورش استعداد‌ها و خلاقیت‌های نوآوران جوان، پشتیبانی و حمایت علمی و مادی از مبتکران و پژوهشگران جوان و آماده سازی نسل جوان برای ورود به میدان رقابت‌های علمی و فنی از جمله اهداف این جشنواره است.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار