نعمت‌الله حاجی‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: وزش شدید باد در ۲۴ ساعت گذشته باعث شکستن بیش از ۶۰ اصله درخت در مسیرهای ارتباطی استان شد که در نتیجه آن ۱۲ نفر مصدوم شدند.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ 21 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، بحران نعمت‌الله حاجی‌زاده ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: وزش شدید باد در ۲۴ ساعت گذشته باعث شکستن بیش از ۶۰ اصله درخت در مسیر‌های ارتباطی استان شد که در نتیجه آن ۱۲ نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی هواشناسی از روز گذشته سامانه کم فشار جوی همراه با وزش باد به نسبت شدید در استان گلستان شروع شد و بیشترین سرعت وزش باد با ۹۰ کیلومتر بر ساعت مربوط به مراوه‌تپه، ۸۶ کیلومتر بر ساعت علی‌آبادکتول، ۷۹ کیلومتر کلاله، ۷۲ کیلومتر مینودشت، ۶۱ کیلومتر گنبدکاووس، ۵۴ کیلومتر گرگان و ۵۰ کیلومتر بندرگز بود.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان ادامه داد: وزش باد در این مدت منجر به خسارت به ابنیه، منازل مسکونی، تیر‌های برق و انبار‌های کشاورزی بعضی نقاط شد و سقوط تعداد زیادی درخت بر روی سیم‌های برق، قطعی چند ساعته برق را در شهرستان‌های مختلف در پی داشت که تا صبح امروز همگی وصل شد.

حاجی زاده افزود: بر اساس آخرین گزارشات در نتیجه وزش باد شدید چهار فقره حریق از نوع کف سوز در ارتفاعات جنگلی رامیان رخ داد که همگی آن‌ها مهار شد.

وی گفت: با تلاش نیرو‌های راهداری و دستگاه‌های خدمات‌رسان ترافیک مسیر کردکوی - گرگان به دلیل سقوط درخت بر روی خودرو‌ها مدیریت شد و هم اینک تردد در تمام مسیر‌های ارتباطی استان گلستان به غیر از جاده جنگل گلستان که به دلیل خسارت سیل در خراسان شمالی همچنان بسته است، مشکلی ندارد، اما از مردم تقاضا داریم با سرعت ایمن حرکت کنند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار