مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه بارشی به استان از امروز خبرداد و گفت: با توجه به نوع فعالیت این سامانه امکان آبگرفتگی معابر، کاهش دید افقی وجود داشته و دریا هم مواج خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 30 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، امان محمد کمالی اظهارکرد: فعالیت سامانه ناپایدار بارشی از روز امروز (دوشنبه) در استان آغاز خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: وزش باد نسبتاً شدید، گرد و خاک محلی، رگبار و رعد و برق پراکنده، کاهش نسبی دما (هشت درجه سانتیگراد) و پدیده مه از پیامد‌های این سامانه خواهد بود.

وی بیان کرد: حیطه اثر این سامانه اکثر شهر‌های استان از جمله گرگان، آزادشهر، بندرگز، بندرترکمن، پارک ملی گلستان، کلاله، رامیان، علی آبادکتول، کارکنده، گالیکش، مینودشت، مزرعه نمونه ارتش، مراوه تپه، گنبدکاووس، گمیشان و اینچه برون است.

کمالی گفت: با توجه به نوع فعالیت این سامانه احتمال آبگرفتگی برخی معابر، کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده‌ای و احتمال آسیب به سازه‌ها با استحکام ضعیف وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گلستان اضافه کرد که طی این مدت هم دریا مواج و متلاطم خواهد بود و سرعت وزش باد در مناطق ساحلی به بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد لذا امکان پاره شدن تور‌های صیادی و صدمه به ماهیان در قفس و قایق‌های کوچک تفریحی و مسافری وجود دارد.

وی تاکید کرد که وضعیت دریا طی این مدت برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست لذا کاربران از فعالیت در دریا خودداری کرده و تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

کمالی تصریح کرد که فعالیت این سامانه تا روز سه‌شنبه در استان ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار