وزیرامور اقتصادی و دارایی ضمن امیدواری برای رونمایی نظام اعتبارسنجی بانکی تا پایان سال، گفت: علمای اهل سنت و برخی از مراجع قم نسبت به جریمه ۶ درصدی دیرکرد بانک‌ها ملاحظاتی دارند و تلاش کردیم در گام نخست، بعد از بازپرداخت کامل اقساط بانکی، شبکه بانکی مکلف شود جریمه دیرکرد را کامل ببخشند.
کد خبر: ۱۱۳۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷ 05 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، سید احسان خاندوزی عصر امروز در دیدار و نشست صمیمی با علمای اهل سنت گنبدکاووس در مرکز اسلامی اظهارکرد: در هفته‌های گذشته با توجه به پیشنهادات ارائه شده علمای اهل سنت بر مبنای عقود اسلامی و شرعی در حوزه تسهیلات بانکی و بیمه،با رایزنی‌های انجام شده با بانک مرکزی و شرکت بیمه دانا قرار شد برخی اصلاحات در قراردادهای انجام و بیمه تکافل رسما ابلاغ شود تا دغدغه‌های علمای اهل سنت در این حوزه رفع شود.

وی تصریح کرد: این بیمه در حال حاضر در برخی کشورهای اسلامی اجرا می‌شود و تلاش داریم تا یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم در این حوزه تا پایان امسال رونمایی شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان‌کرد: امروز و به صورت سنبل و الگو بیمه تکافل به امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس، استاندار گلستان و امام جمعه گنبدکاووس اهدا می‌شود.

وی درخصوص جریمه دیرکرد بانک‌ها ادامه داد: علمای اهل سنت و برخی از مراجع قم نسبت به جریمه ۶درصدی دیرکرد بانک‌ها ملاحظاتی دارند و تلاش کردیم در گام نخست، بعد از بازپرداخت کامل اقساط بانکی،شبکه بانکی مکلف شود جریمه دیرکرد را کامل ببخشند.

خاندوزی گفت: در گام بعدی هم تلاش داریم تا نظام اعتبارسنجی درست را در بانک‌ها ارائه شود تا با ارائه نظام اعتبار سنجی صحیح نیاز به هیچگونه التزام مانند جریمه دیرکرد نباشد.

وی بیان کرد: این نظام اعتبارسنجی بعد از تغییرات و آزمون آزمایشی امید داریم تا پایان امسال رونمایی شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ابرازکرد: در جنگ ترکیبی و اقتصادی دشمن، از همه بزرگان دینی و علمای اهل سنت انتظار داریم یار و یاور دولت سیزدهم باشند تا بتوانیم این جنگ را با شرایط بهتری پشت سر بگذرانیم.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار