معاون کتابخانه‌های عمومی گلستان گفت: طرح پویایی کتابداران با هدف هر کتابخانه یک قرارگاه فرهنگی در راستای فعالیت‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان و جوانان در گلستان در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵ 04 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، الهام متین عصر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گنبدکاووس اظهارکرد: طرح پویایی کتابداران با نگاه هر کتابخانه در هر نقطه از استان یک قرارگاه فرهنگی در راستای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی برای دانش‌آموزان و جوانان در سطح استان در حال اجرا است.

وی تصریح‌کرد: منبع درآمدی کتابخانه‌های عمومی از محل نیم درصد شهرداری‌ها، حق عضویت، تملک و دارایی و خیرین است.

وی ادامه داد: اگر شهرداری‌ها نسبت به نیم درصد واریزی خود اقدام نکنند، این مبلغ از مجموع اعتبارات شهرداری‌ها محاسبه، کسر شده و مستقیما به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واریز می‌شود و قابل برگشت به حساب کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیست.

متین گفت: کتابخانه‌های عمومی استان گلستان طرح‌های گسترده‌ای دارد و به دنبال بهانه‌ای برای ایجاد کتابخانه در هرنقطه از شهر و روستای استان به ویژه مناطق محروم هستیم.

وی بیان کرد: طرح یاور کتاب و ایجاد کتابخانه سیار در روستا‌ها و ... از جمله طرح‌ها برای توسعه فضای کتابخانه‌ها و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

معاون کتابخانه‌های عمومی گلستان ابرازکرد: طبق بخشنامه، کتابخانه‌های عمومی موظف به تعمیر، تامین نیرو و تجهیز کتابخانه‌ها می‌باشد و اگر ارگان‌های فرهنگی مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری زمین موردنیاز را تامین کنند، کتابخانه احداث می‌کنیم.

وی یادآور شد: سال گذشته فرمانداری گنبدکاووس از محل اعتبارات تملک و دارایی مبلغ ۷۰ میلیون تومان و امسال مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای حوزه کتابخانه‌ها مصوب کردند که امید داریم تخصیص پیدا کند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار