رئیس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۳۶۹ کودک زیر پنج سال به دلیل حوادث گوناگون در بیمارستان بستری شدند که بیشترین این حوادث، سقوط از ارتفاع است.
کد خبر: ۱۱۲۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱ 13 September 2023

به گزارش تابناک گلستان و به نقل از خبرگزاری فارس، فرهاد بدیعی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت شهرستان گنبدکاووس اظهارکرد: بخشی از اقدامات حوزه بهداشت و درمان، پیشگیری از حوادث و سوانح است و کلیه حوادث و سوانح رخ داده در طول سال در بیمارستان‌ها ثبت می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به قانون جوانی جمعیت و تاکید رهبر معظم انقلاب بر افزایش جمعیت، بخشی از این قانون، مراقبت کودکان و جمعیت نسل جدید در برابر سوانح و حوادث است.

سقوط از ارتفاع بالاترین حادثه برای کودکان زیرپنج سال

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: یکی از آسیب‌های کودکان، رخ‌دادن سوانح و حوادث مختلف است که با توجه به آمار ثبت شده در حوزه سوانح و حوادث کودکان زیر پنج سال، سقوط از ارتفاع بیشترین سوانح کودکان در این سنین است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۴ هزارو ۷۳۵ کودک یک تا ۵۹ ماهه دچار سوانح و حوادث مختلف کوچک و بزرگ شدند و در بیمارستان‌های گنبدکاووس بستری شدند.

بدیعی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد کودکان زیر پنج سال دچار سوانح یک هزار و ۳۶۹ کودک بوده که از این تعداد ۷۴۰ کودک بخاطر سقوط از ارتفاع دچار سوانح شدند.

وی بیان‌کرد: ایجاد حفاظ در طبقه‌های بیش از یک طبقه در راه‌پله‌ها، پنجره‌ها، درب آب انبار‌ها و ... می‌تواند در کاهش این آمار تاثیرگذار باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به بررسی شرایط محیطی کودکان زیر پنج سال ابراز کرد: هر فصل با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف نقاط حادثه‌خیز کودکان مورد بررسی قرار می‌گیرد تا با اقدامات ایمنی، باعث پیشگیری حوادث و سوانح شویم.

لزوم نظارت بر ایمنی تجهیزات و وسایل بازی کودکان در پارک‌ها

وی یادآورشد: متاسفانه بسیاری از پارک‌های شهری و روستایی استاندارد و ایمنی لازم برای کودکان را نداشته و در روستا‌ها اغلب این پارک‌ها در حاشیه جاده‌ها، کنار رودخانه‌ها و یا سد‌ها احداث شده و کف وسایل و تجهیزات بازی کودکان کف‌پوش و استاندارد لازم ندارد.

بدیعی خاطرنشان‌کرد: همچنین دیوار‌ها و منازل غیرمقاوم در روستا‌ها که از سکنه خالی شده، اما براثر کوچکترین حرکت و یا زلزله آوار می‌شود نیز می‌تواند برای کودکان خطرآفرین باشد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار