سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی در روستاهای استان، گفت: با اجرای عملیات خط انتقال آب شرب، روستای سخی آباد به امین‌آباد مشکل آب شرب ۲۴ روستای مجتمع الغدیر شهرهای گنبدکاووس و آق‌قلا رفع شد.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹ 07 September 2023

به گزارش تابناک گلستان، ابوالفضل رحیمی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی در روستا‌های استان، اظهارداشت: با اجرای عملیات خط انتقال آب شرب، روستای سخی آباد به امین‌آباد مشکل آب شرب ۲۴ روستای مجتمع الغدیر شهر‌های گنبدکاووس و آق‌قلا رفع شد.

وی افزود: در راستای افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب مردم روستا‌های زیرپوشش مجتمع الغدیر اجرای عملیات خط انتقال به طول ۱۸ کیلومتر برای رفع مشکل آب شرب این مجتمع در حال انجام است که تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تصریح کرد: این پروژه از محل اعتبارات پروژه‌های جهاد آبرسانی اجرایی شد و جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

افزایش منابع تامین آب شرب شهرستان گالیکش

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان همچنین از افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان گالیکش با انجام عملیات مهندسی مجدد و تجهیز چاه شماره ۱۳ این شهرستان خبر داد.

رحیمی افزود: با توجه به کاهش آبدهی این چاه و به علت نقص فنی و به منظور افزایش برداشت در راستای جبران بخشی از کمبود آب شرب در شهرستان گالیکش با تلاش همکاران عملیات مهندسی دوباره این چاه انجام شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان اظهار داشت: با انجام این عملیات که شامل مرمت لوله جدار، لایروبی، ایرشوک و نصب مجدد ترانس برق، الکتروپمپ و تابلو راه‌انداز بوده است، دبی چاه از ۷ لیتر به ۱۴ لیتر بر ثانیه افزایش یافت و به ظرفیت منابع تامین آب شرب شهرستان گالیکش افزوده شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان افزود: در حال حاضر با انجام این عملیات جمعیتی بیش از ۲۵۰۰ نفر از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار