رئیس شبکه بهداشت پاکدشت گفت: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و توصیه‌های وزارت بهداشت، واکسیناسیون مادران باردار در شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۸۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰ 25 August 2021

به گزارش «تابناک تهران»، دکتر رجب زینی‌وند روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مادران باردار با سن بارداری ۱۲ هفته که بارداری پرخطر دارند و بالاتر، تا ۴۲ روز پس از زایمان که دارای شرایط اولویت تزریق هستند، مجاز به دریافت واکسن هستند.

وی با اشاره به این‌که مادران باردار برای آگاهی بیشتر در خصوص شرایط واکسیناسیون می توانند به پایگاه بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند، افزود: آدرس و زمان مراجعه مادرانی که پرونده بارداری در پایگاه سلامت دارند با ارسال پیامک اعلام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت پاکدشت با اشاره مادران باردار فاقد پرونده بارداری در پایگاه سلامت گفت: این افراد با مراجعه به پایگاه سلامت نزدیک منزل خود و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در سامانه سیب و ارزیابی و مشاوره با همراه داشتن کارت ملی به مراکز واکسیناسیون ویژه مادران باردار برای دریافت نوبت واکسن مراجعه کنند.

زینی وند گفت: برای این منظور یک مرکز در شهرستان برای تزریق واکسن مادران باردار اختصاص داده شده است.

رییس شبکه بهداشت پاکدشت اظهار داشت: واکسیناسیون به معنای ایمنی قطعی نیست و تداوم اقدامات پیشگیرانه از جمله استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی، شستن دست‌ها، جلوگیری از ازدحام جمعیت و حضور نیافتن در مکان های شلوغ همچنان ضروری است.

وی اضافه کرد: بعد از واکسینه شدن در صورت بروز علایم احتمالی ابتلا به بیماری کرونا، افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی یا سامانه ۴۰۳۰ (مادران باردار)، مشاوره و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

 هم اکنون، ۱۳۲ نفر در بیمارستان زعیم و شهدای پاکدشت به علت کرونا بستری هستند که ۲۵ نفر از آنها به‌دلیل وخامت اوضاع جسمانی، در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) نگهداری می‌شوند.

تاکنون بیش از ۵۳ هزار نفر از جامعه هدف در شهرستان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

پاکدشت با ۳۵۰هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار