مشهد، شهری زیبا و دیدنی در شمال شرق کشور است که علاوه‌بر قطب زیارتی، می‌تواند یک قطب سیاحتی عالی نیز برای گشت‌وگذار باشد. گشت‌وگذار در روستاها همیشه با دنیایی از حس‌و‌حال خوب همراه است. جالب است بدانید که در اطراف مشهد روستاهای زیبا و بکری وجود دارند که بازدید از آن‌ها می‌تواند هیجان ویژه‌ای به سفرتان ببخشد. با معرفی این روستاها همراه ما باشید.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷ 24 April 2024

مشهد، شهری زیبا و دیدنی در شمال شرق کشور است که علاوه‌بر قطب زیارتی، می‌تواند یک قطب سیاحتی عالی نیز برای گشت‌وگذار باشد. گشت‌وگذار در روستاها همیشه با دنیایی از حس‌و‌حال خوب همراه است. جالب است بدانید که در اطراف مشهد روستاهای زیبا و بکری وجود دارند که بازدید از آن‌ها می‌تواند هیجان ویژه‌ای به سفرتان ببخشد. با معرفی این روستاها همراه ما باشید.

سفر به ۱۰ روستای شگفت‌انگیز در اطراف مشهد

معرفی روستاهای دیدنی اطراف مشهد

زمانی که با خرید بلیط قطار زنجان مشهد به این شهر سفر می‌کنید تا بارگاه ملکوتی امام‌رضا (ع) را زیارت کنید، می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی طبیعی و تاریخی شهر نیز بازدید کرده و نهایت لذت را از این سفر همه‌چیزتمام ببرید. طبیعت و بکر و آب‌وهوای روح‌افزای این روستاها به دل و جانتان نفوذ می‌کند و از این‌همه زیبایی لذت خواهید برد. اگر دوست دارید در‌ حین سفر به شهر بزرگی چون مشهد مدتی را هم در محیط آرام و به دور از شلوغی روستا بگذرانید، می‌توانید سری به روستاهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم بزنید. همگی این روستاها زیبایی منحصربه‌فردی دارند که نباید از تماشای آن‌ها غافل شوید.

خدر

نخستین روستایی که به شما معرفی می‌کنیم، روستای «خدر» از توابع شاندیز و طرقبه است. این روستا نزدیک به هزار سال قدمت داشته و یکی از روستاهای باستانی مشهد به‌حساب می‌آید. موقعیت جغرافیایی روستای خدر به‌گونه‌ای است که در دل یک دره قرار گرفته و به‌همین‌خاطر، آب‌وهوای مطلوبی دارد. علت نام‌گذاری این روستا نیز به رویش گیاهان وحشی برمی‌گردد. به‌سبب آن‌که گیاهان خاردار در این روستا می‌روییدند، در ابتدا آن را «خاردره» و سپس «خدر» نامیدند. دو جاذبه دیدنی این روستا، آب‌نما و آتشکده هستند.

زشک

زشک روستای دیگری از توابع شاندیز است که حدودا یک ساعت با مشهد فاصله دارد. این روستا بیش از هرچیز با آب‌وهوای بکر و بی‌نظیر خود شناخته می‌شود. واقع‌شدن در کوهپایه‌های بینالود سبب شده که آب‌وهوای دلپذیر و مطبوعی را در روستای زشک شاهد باشیم. بسیاری از اهالی مشهد در فصل تابستان به‌طور موقتی به زشک مهاجرت می‌کنند تا از گرمای شدید مشهد در امان باشند. چشمه قلقلی، دره ناهل و قله شیرآباد ازجمله جاذبه‌های این روستای دیدنی هستند.

شاندیز

قطعا شاندیز روستایی اطراف مشهد است و نیازی به معرفی ندارد. این روستای دیدنی به‌سبب آب‌وهوای فوق‌العاده و دره‌های پر آب شناخته می‌شود. هر گوشه از این ‌روستا به‌قدری زیباست که آن را به‌عنوان یک منطقه گردشگری بین‌المللی برگزیده‌اند.می‌توانید چندساعتی را با خانواده در باغ‌های شاندیز سپری کرده و خودتان را به شیشلیک‌های معروف شاندیز، مهمان کنید. در این روستا، پیست اسکی، پارک جنگلی، پیست موتورسواری و حتی رصدخانه‌ای برای بازدید وجود دارد.

کانگ

ساخت خانه‌ها به‌صورت پلکانی در کوهپایه در گذشته به فراوانی دیده می‌شد؛ به‌همین‌خاطر، می‌توان روستاهایی به این شکل را در هر گوشه از ایران مشاهده کرد. روستای تاریخی «خانگ» یکی از روستاهای پلکانی است که منظره‌ای چشم‌نواز و دیدنی دارد. در این روستا، علاوه‌بر طبیعت بکر و دلچسب، آثار تاریخی غنی و ارزشمندی نیز وجود دارند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. یک مهمان‌سرای باستانی از دوره شاه‌عباس در روستای کانگ وجود دارد که باید حتما از آن بازدید کنید.

عنبران

روستای عنبران، یک روستای خوش‌عطر ‌و ‌بو است. دلیل نام‌گذاری روستا به این اسم، وجود گیاهان خوش‌بویی است که محیط روستا را معطر می‌کنند. این روستا یک ییلاق مناسب برای تفریح و گردش است. مسافران می‌توانند اوقاتی خوش را در رستوران‌ها و مراکز گردشگری ییلاق عنبران داشته باشند. روستای عنبران در یک‌کیلومتری طرقبه قرار گرفته است؛ ازاین‌رو، می‌توانید با خرید بلیط قطار زنجان مشهد ضمن بازدید از طرقبه، سری هم به روستای عنبران بزنید.

سفر به ۱۰ روستای شگفت‌انگیز در اطراف مشهد

جاغرق

اگر دوست دارید از یک روستای همه‌چیزتمام بازدید کنید، روستای جاغرق را به شما پیشنهاد می‌کنیم. قدمت این روستا به دوره تیموریان و قاجاریه برمی‌گردد. موقعیت کوهستانی روستا، سبب شکل‌گیری طبیعتی رؤیایی با رودها، آبشارها و چشمه‌های متعدد شده است. در روستای جاغرق، علاوه‌بر طبیعت ناب، رستوران‌ها و محیط‌های گردشگری متعددی نیز ساخته شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

ده سرخ

ده سرخ، روستایی با خاکی به رنگ سرخ است. بومیان معتقدند امام‌رضا (ع) یک بار در این شهر نماز خوانده‌اند و به برکت ایشان، چشمه‌ای به نام چشمه «زمزم» در این روستا ایجاد شده است. ده سرخ در ۴۵کیلومتری مشهد واقع شده است.

اندورخ

علاقه‌مندان به کوهنوردی باید به روستای «اندورخ» سفر کنند. این روستا دره‌های سرسبز و کوه‌های صخره‌ای بی‌نظیری برای پیمایش دارد. در این مکان بکر، می‌توانید کوهنوردی یا دوچرخه‌سواری کنید، عکس‌های بی‌نظیری بگیرید و از نفس‌کشیدن در هوایی پاک لذت ببرید.

نوغندر

روستای نوغندر، یک روستای ابریشمی است؛ جایی که در آن درختان توت فراوانی وجود داشته و پرورش کرم ابریشم رایج است. این روستا در کوهپایه‌های بینالود واقع شده و آب‌وهوای کوهستانی دارد. برای گشت‌وگذار در محیطی آرام و به دور از هیاهوی شهر، روستای نوغندر پیشنهاد مناسبی است.

اخلمد

آخرین روستایی که به شما معرفی می‌کنیم، روستای «اخلمد» است. این روستا در دل کوه‌های بینالود واقع شده و طبیعت بکری دارد. در سرتاسر سال، اخلمد باغ‌های میوه متعددی دارد و آبشارهای آن نیز نظرتان را به خود جلب خواهند کرد. این روستا از‌نظر تاریخی نیز اهمیت دارد و از فراز‌و‌نشیب‌های گوناگونی گذر کرده است.

سفر به ۱۰ روستای شگفت‌انگیز در اطراف مشهد

خرید بلیط قطار مشهد با قیمتی استثنایی از فلای تودی

برای آن‌که به بهشت سفر کنید، کافیست بلیط قطار مشهد را تهیه کرده و پس از زیارت حرم، سری به روستاهای اطراف مشهد بزنید. ۱۰ مورد از این روستاها را به شما معرفی کردیم. اگر قصد دارید برای عید نوروز این سفر هیجان‌انگیز را تجربه کنید، نباید از فرصت پیش فروش قطار فلای تودی غافل شوید. این وب‌سایت مدتی هست که پیش فروش بلیط قطار را برای عید نوروز آغاز کرده است. ازآنجاکه بلیط‌های ایام تعطیل به‌سرعت به‌فروش می‌روند، نباید از قافله مسافران جا بمانید. پس همین‌حالا وارد سایت فلای تودی شوید و از قسمت قطار، بلیط مورد‌نظرتان را خریداری کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار