مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به ابتلای 85 درصد آتش‌نشانان به کرونا گفت: امیدواریم با انجام کار واکسیناسیون این قشر زحمتکش در برابر این ویروس منحوس ایمن شوند.
کد خبر: ۹۸۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 10 August 2021

 

به گزارش تابناک زنجان، حسن غفاری امروز دراین باره اظهار کرد: با توجه به خطرآفرین بودن شغل آتش‌نشانی و شیفتی بودن آن از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 85 درصد آتش‌نشانان زنجانی به این ویروس منحوس مبتلا شده‌اند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه آتش‌نشانان ۲۴ ساعته در شیفت حضور دارند، از همین رو ابتلای تنها یک نفر موجب می‌شد که همه نفرات شیفت آلوده شوند، از همین رو سازمان بر آن شد که ایمنی آتش‌نشانان را ارتقا دهد.

وی ادامه داد: به دلیل حضور نیروها در عملیات‌های امداد و نجات که اکثراً برای نجات شهروندان از حادثه است، آتش‌نشانان می‌بایست حضور فیزیکی داشته و حادثه دیدگان را از داخل محل خارج کنند، بنابراین آتش‌نشانان در اولویت تزریق واکسن قرار گرفتند.

وی با اشاره به نوع زندگی آتش‌نشانان ادامه داد: دورکاری برای نیروهای آتش‌نشانی مفهوم ندارد و آن‌ها همیشه باید به صورت ۲۴ ساعته سرکار باشند و زندگی جمعی دارند، از همین‌رو لازم بود که واکسیناسیون آتش‌نشانان انجام شود.

مدیر روابط عمومی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با معاونت پیشگیری دانشگاه علوم‌پزشکی واکسیناسیون آتش‌نشانان آغاز شده و قرار است، ۱۲۶ آتش‌نشان واکسینه شوند.

غفاری با اشاره به اینکه واکسینه کردن آتش‌نشانان از امروز آغاز شده است، افزود: تعدادی از آتش‌نشانان واکسینه‌ شده‌اند و مابقی نیز طبق لیست اعلامی به مرکزی که هماهنگ شده مراجعه کرده و در حال واکسینه شدن هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: با واکسینه شدن آتش‌نشانان خللی در امدادرسانی ایجاد نشود.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار