عملیات اجرایی ساخت مرحله نخست پروژه ۱۴۲ واحدی در قالب اقدام ملی مسکن امروز پنجشنبه با حضور مسوولان گلستان در شهر جلین شهرستان گرگان آغاز شد.
کد خبر: ۹۷۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ 17 June 2021

به گزارش تابناک گلستان به نقل از روابط عمومی استانداری، در مراسم آغاز ساخت این واحدهای مسکونی، استاندار گلستان، نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی و تعدادی از مسوولان محلی حضور داشتند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان در حاشیه این مراسم گفت: ساخت ۵۲ واحد مسکونی از مجموع ۱۴۲ خانه این طرح در ۱۳ بلوک طراحی شده و هر واحد مسکونی دارای زیربنای ۸۵ مترمربع است.

سید محمد حسینی افزود: برای ساخت هر واحد، متقاضی علاوه بر آورده یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریالی ، از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام بانکی با سود ۱۸ درصد با تنفس چند ساله و باز پرداخت ۱۲ ساله استفاده می کند.

به گفته وی سهم گلستان در طرح اقدام ملی مسکن ۲ هزار و ۲۹۴ واحد مسکونی است.

چند روز قبل مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در خصوص طرح اقدام ملی مسکن گفته بود: در مجموع و تا قبل از شروع مرحله پنجم ثبت‌نام‌ها که از ۱۹ خردادماه جاری آغاز شده، ۱۲ هزار و ۵۶۳ نفر از متقاضیان مسکن در این استان شمالی در سامانه مربوطه نام نویسی کردند.

حسین محبوبی افزود: هم اکنون طرح اقدام ملی مسکن در ۱۳ شهر گلستان در دست احداث است که در شهرهای بندرگز، کردکوی، گرگان، علی آبادکتول و گنبدکاووس به صورت مجتمع و در بقیه شهرها به صورت گروه ساخت (تحویل زمین به گروه‌های چهار تا ۶ نفره به‌صورت اجاره ۹۹ ساله با مزایای تسهیلاتی و تخفیف در هزینه صدور پروانه ساختمانی و نظام مهندسی) درحال انجام است.

وی اضافه کرد: در مجموع ۵۵ پروژه طرح اقدام مسکن ملی در سطح گلستان در قالب انبوه سازی (مجتمع ساخت) و یا گروه ساخت در دست اقدام است که سه پروژه در گرگان و یک پروژه در گنبدکاووس به‌عنوان پروژه‌های انبوه‌سازی در حال اجرا بوده و سایر پروژه‌های این طرح ملی نیز با کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در مرحله صدور پروانه ساختمانی و شروع به کار قرار دارد.

گلستان ۳۴ نقطه شهری و یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفرجمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار