رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه سه هزار و ۶۹۰ دوز واکسن  کرونا تحویل این دانشگاه شد، گفت: گروه هدف این مرحله از واکسیناسیون جمعیت ۷۵ تا ۸۰ سال هستند.
کد خبر: ۹۶۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 19 May 2021
 
سه‌هزار و ۶۹۰ دوز واکسن کرونا برای ۷۵ ساله‌ها به شاهرود اختصاص یافت

 

به گزارش تابناک سمنان رضا چمن  با اشاره به اینکه بیشتر افراد بالای ۷۵ سال شهرستان های شاهرود و میامی پرونده الکترونیک دارند و در سامانه سیب اطلاعات خود را وارد کرده اند، افزود: برای تزریق واکسن این گروه هدف نیز به مانند گروه سنی بالای ۸۰ سال توسط همکاران با خانواده ها تماس گرفته می شود.

وی با بیان اینکه کار واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال به درستی و با نظم انجام شد، تصریح کرد: اگر فردی از جمعیت بالای ۸۰ سال واکسن دریافت نکرده است با مراجعه به مراکز بهداشتی در اولویت تزریق قرار می گیرد.

چمن از افرادی که در سامانه سیب ثبت نام نکرده اند هم خواست بلافاصله اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: افراد از مراجعه حضوری قبل از ثبت اطلاعات خود در سامانه سیب پرهیز  و موجب ازدحام نشوند تا کارکنان شبکه بهداشت و درمان  با رعایت تکریم و نظم، کار واکسیناسیون را پیش ببرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شناسایی ۲۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۸ بیمار کووید۱۹ در بخش های مختص به بیماران کرونایی بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند.

وی با بیان اینکه مردم باید همچنان رعایت موازین پیشگیرانه را جدی بگیرند، افزود: همکاران ما تا مهار کامل این همه گیری در این مسیر ثابت قدم  و خستگی ناپذیر تلاش می کنند.

به گفته وی، روند ابتلا و بستری در شرق استان سمنان رو به بهبود است اما آمار و ارقام شناسایی موارد جدید نشان دهنده فعال بودن چرخه انتقال ویروس است.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۳۱۰ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۷ هزار و ۵۳۲ تن رسید.

همچنین از دیروز تا امروز (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۹۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۱۰۲ تن از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۷۷۹ هزار و ۴۱۵ تن رسید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار