دانه روغنی کلزا به دلیل صرفه اقتصادی همچنین رعایت صحیح تناوب کشت که اداره جهاد کشاورزی فسا به کشاورزان این شهرستان آموزش داده، استقبال آنان برای کشت این محصول را در پی داشته است.
کد خبر: ۷۷۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ 29 August 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مسئول واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: عملکرد مناسب کلزا در سال های گذشته، رعایت صحیح تناوب زراعی با کشت گندم و جو، تقویت خاک ، کاهش آفات و بیماری هاوعلف های هرز و همچنین بالا بودن قیمت نرخ تضمینی کلزا نسبت به گندم از جمله دلایل استقبال کشاورزان برای کشت کلزا در شهرستان فساست.
محمد غلامی ژنجشنبه در مصاحبه با ایرنا بیان کرد: سطح ابلاغ شده استان برای شهرستان فسا در سال زراعی گذشته ۱۷۰۰ هکتار بود که ۱۸۸۰هکتار به کشت این محصول اختصاص یافت و در سال زراعی جاری سطح ابلاغی اعلام شده ۱۷۸۰ هکتار است.

وی اظهار داشت:بهترین زمان کاشت کلزا در زمین های کشاورزی شهرستان فسا در صورت مساعد بودن شرایط جوی از نیمه مهر ماه تا پایان آبان است.
غلامی گفت: رقم هایولا ۵۰ در این شهرستان موفق بوده و در سطح گسترده ای کشت می شود و رایزنی های لازم با دستگاه های مرتبط برای حمل بذر و کود موردنیاز کشت کلزا انجام شده تا مشکلی از بابت تامین بذر وجود نداشته باشد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

برچسب ها: کشت ، کلزا ، فسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار