معاون دادستان مرکز استان فارس اعلام کرد: نتایج آخرین تحقیقات و بررسی‌های علمی و تخصصی، فرضیه قتل شهردار منطقه ۵ شیراز را رد می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶ 14 May 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون دادستان و سرپرست دادسرای ویژه امور جنایی شیراز در تکمیل اطلاع رسانی‌ها در خصوص مرگ مشکوک شهردار منطقه ۵ شیراز گفت: بررسی‌های همه جانبه قضایی، پلیسی و نتایج آزمایش‌های پزشکی قانونی استان و معاینه میدانی محل حادثه، فرضیه قتل را منتفی کرده است.

افشین محمدی دره شوری با بیان اینکه باوجود فرضیات اولیه مبنی بر وجود درگیری و احتمال قتل، کشفیات جدید ، موضوع وقوع جنایت را منتفی کرده است.

وی گفت: تجمیع دیدگاه کارآگاهان، کارشناسان و معاینات پزشکی قانونی و کالبد گشایی جسد و بازجویی‌های دقیق از مظنون پرونده و بررسی محل وقوع حادثه ، طی دفعات مختلف، فرضیه اولیه مطرح شده مبنی بر قتل مرحوم مسعودی را منتفی کرده است.
وی با اشاره به اینکه از لحظه دریافت گزارش به همراه بازپرس ویژه در صحنه حضور داشته و بر تحقیقات نظارت کرده است اظهار داشت: در لحظه ورود به منزل مرحوم مسعودی، به هم ریختگی برخی اشیاء در منزل و خصوصا افتادن گلدان بزرگ و سنگین وزن کنار پنجره سالن و مشاهده جراحتی که با شیء احتمالا برنده وارد بدن مرحوم شده بود فرضیه وقوع درگیری و ارتکاب جنایت را به ذهن متبادر می‌ساخت؛ اما پس از معاینات دقیق پزشکی قانونی مشخص شد که علت فوت مرحوم مسعودی ورود جسمی آهنی و سخت از پهلوی راست داخل بدن بوده که جراحتی عمیق به طول تقریبی ۴۷ سانتیمتر و قطر تقریبی یک سانتیمتر به سمت بالا ایجاد کرده و تطبیق این موضوع با آثار ایجاد له شدگی اطراف جراحت داخل بدن مرحوم، نشان داد این وسیله میلگرد آهنی بوده که در گلدان بزرگ به عنوان نگهدارنده ساقه گل در منزل مرحوم بوده است.
معاون دادستان شیراز ادامه داد: با بررسی میدانی و تخصصی محل کشف جسد و یافتن آثار شکستگی تزیینات پرده در بالای گلدان و همچنین آثار به جا مانده خون مرحوم روی میلگرد فرو رفته در گلدان که به منظور نگهدارنده ساقه گل استفاده می‌شد؛ جزییات بیشتر احراز و هویدا شد.
محمدی دره شوری به تطبیق توالی و زمانبندی وقوع حادثه با تماس‌های تلفنی مظنون قتل با مرکز اورژانس و پلیس اشاره کرد و افزود: گفته‌های مظنون پرونده نیز نظریه وقوع قتل را رد کرده و وقوع حادثه پرت شدن متوفی از لبه گلدان و فرو رفتن میلگرد نگهدارنده گل در بدن وی را تقویت می‌کند.
وی در پایان خاطر نشان کرد : با توجه به حساسیت موضوع در دو روز اخیر، بازپرس ویژه ، پزشکی قانونی و کارآگاهان آگاهی استان بدون توقف همه جوانب را با جزییات بررسی کرده و نظر کارشناسی خود را در کوتاه‌ترین زمان به مقام قضایی اعلام کرده اند و با تطبیق خون مکشوفه روی میلگرد گلدان با خون مرحوم و آزمایش دی ان‌ای و اقدامات فنی و تخصصی و همچنین تکمیل بررسی‌های قضایی و پلیسی و اطلاعاتی و جمع بندی نتایج توسط بازپرس ویژه، نتایج قطعی متعاقبا اعلام خواهد شد.
۲۳ اردیبهشت امسال حدود ساعت ۱۴:۳۵ خبر مرگ مشکوک شهردار منطقه ۵ شیراز رسانه‌ای شد که فرضیات اولیه با لحاظ دلایل موجود در صحنه، دلالت بر وجود درگیری و ارتکاب جنایت داشت.

پس از بررسی‌های دقیق‌تر علمی و تخصصی و بررسی نتایج معاینات تکمیلی پزشکی قانونی مشخص شد موضوع مرگ مشکوک آقای مسعودی شهردار منطقه ۵ شیراز ، احتمالا حادثه و یک اتفاق غیر جنایی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار