گزارش
جناب دکتر در پرداخت بسته حمایتی اعضا هیات علمی را از قلم انداخته اید ، ما هم در موج افزایش قیمت ها از فروشگاههای ایران خرید می کردیم.گزارشی از مشکلات و واقعیت های وضعیت اعضا هیات علمی دانشگاه آزاد را بخوانید .
کد خبر: ۶۸۶۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳ 02 December 2018

در راستای حمایت از اقشار مختلف مردم جهت تأمین مایحتاج ضروری خانوار به دلیل افزایش تورم در ماههای اخیر ، دستگاههای مختلف در بخش های دولتی و خصوصی اقدام به پرداخت بسته های حمایتی به کارکنان زیر مجموعه خود نمودند و از مدتی پیش این پرداخت ها آغاز شده است.

مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی هم در راستای اقدامی قابل ستودنی هفته گذشته با پرداخت مبلغ حدود750 تا یک میلیون و دویست  هزار تومان از کارمندان زیر مجوعه خود در تمامی واحد ها ، در راستای جبران بخشی از کاستی های معیشتی کارکنان عزیز دانشگاه آزاد اقدام عملی نمود .

در این میان اعضا هیات علمی دانشگاه آزاد از عدم پرداخت بسته حمایتی به اعضا هیات علمی متعجب شدند چرا که حقوق برخی از اعضا هیات علمی اختلاف چندانی با کارکنان ندارد . این موضوع  بهانه ای شد تا تابناک  با تهیه گزارش در مورد مشکلات و دغدغه های  اعضا هیات علمی دانشگاه آزاد در شهرهای مختف ، پای درد دل این قشر فرهیخته بنشیند .

متاسفانه در چند سال اخیر به دلایل مختلف از جمله کاهش ورود دانشجو به دانشگاههای آزاد و سیاست های دولت قبل درآمدهای دانشگاههای آزاد شدیدا کاهش پیدا کرده است .دانشگاه آزاد موسسه ای غیر دولتی می باشد که تنها منبع پرداخت هزینه های مختلف شهریه دانشجویان می باشد که در چند سال اخیر به دلیل کاهش دانشجو برخی واحد های دانشگاه آزاد دچار مشکلات عدیده شده اند که در ذیل به برخی از آنها اشاره می شود :

-عدم پرداخت به موقع حقوق در برخی واحدهای دانشگاه آزاد

-عدم پرداخت اضافه کار ، حق الزحمه داوری ها و پایان نامه ها در برخی واحدها

-کامل نشدن ساعات موظفی برخی اساتید در واحدهای مختلف

و مشکلاتی از این دست که در واحدهای مختلف بسیار متنوع می باشد .البته باید کاهش و اختلاف محسوس حقوق و مزایای اعضا هیات علمی دانشگاه آزاد و دانشگاههای دولتی را نیز به این دغدغه ها و نگرانی ها اضافه نمود .

یکی از مشکلات چندین ساله اعضا هیات علمی دانشگاه آزاد که قدمت چندین ساله دارد ، هفته گذشته به قید یک فوریت در مجلس به تصویب رسید :تعیین تکلیف وضعیت استخدامی اعضا هیات علمی دانشگاه آزاد .

شاید قابل تصور نباشد اما واقعیت این است که استخدام اعضا هیات علمی دانشگاه آزاد از هیچکدام از قوانین کار جاری در مملکت پیروی نمی کند و این موضوع باعث ورود نمایندگان مجلس به این ماجرا شد ، هر چند خیلی دیر . به نمایندان محترم مجلس باید گفت : آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا ...

وجود این مشکلات در برخی واحدهای دانشگاهی باعث ایجاد یأس و نامیدی شدید بین اعضا هیات علمی شده است .عدم اطمینان به آینده شغلی باعث نگرانی شدید این قشر فرهیخته شده است و بعضا بر روی کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه تأثیر گذاشته است .

افراد فرهیخته ای که در ظاهر قشر مرفه  این جامعه هستند و وظیفه تربیت نیروهای متخصص در دانشگاهها را برعهده دارند ، اما اکنون بعد از سالها تحصیل در مقاطع بالا و سالها تدریس در دانشگاه ، به آینده شغلی خود اطمینان ندارند و تمام پل های پشت سر خود را خراب می بینند چون دیگر زمانی برای تغییر شغل و شروع دوباره ندارند .

این مجموعه سالها چشم انتظار حل مشکلات خود در داخل و خارج مجموعه است ، اما تا کنون اقدام و برنامه ریزی در این زمینه صورت نگرفته است .

دانشگاه آزاد در طی سالیان دراز فعالیت و خدمات ارزنده ای را به مردم و دستگاههای مختلف ارايه نموده است و در شهرهای مختلف آبادانی را به همراه داشته و درصد افراد با تحصیلات دانشگاهی را شدیدا افزایش داده و افرادی که در دانشگاه آزاد تربیت یافته اند در دستگاههای مختلف دولتی و خصوصی مشغول به کار هستند .

روا نیست در این شرایط مجموعه های مختلف در دولت و مجلس و سایر دستگاهها دانشگاه آزاد را تنها بگذارند . با توجه به گستردگی مجموعه دانشگاه آزاد حل مشکلات این مجموعه هم نیاز به عزم جدی و ملی تمام دستگاههای دولتی و مجلس دارد .

لذا از مجموعه مدیریتی دانشگاه آزاد انتظار می رود با بررسی های دقیق راهکار مناسبی برای حل مشکلات و رفع نگرانی های برخی واحدهای دانشگاهی پیشنهاد نموده و بر دولت محترم و نمایندگان مجلس تکلیف  است که با همکاری تنگاتنگ با دانشگاه آزاد مشکلات خانواده بزرگ این موسسه علمی مرتفع گردد .

رسالت خبرگزاری تابناک انعکاس بی واسطه و بی روتوش مشکلات قشرهای مختلف مردم می باشد تا به گوش مسئولین برسد و منتظر نظرات شما جهت بهبود این شرایط و اطلاع رسانی کامل و دقیق می باشد .

و اما سخن آخر با ریاست محترم هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی جناب دکتر ولایتی : جناب دکتر با توجه به تجربیات ارزنده شما در بخش های مختلف مدیریت کلان کشور ، خانواده بزرگ دانشگاه آزاد منتظر اقدامات شما در راستای ایجاد ثبات در این مجموعه علمی  می باشند .  

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۷۳
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
درود بر شما .
جانا...سخن از زبان ما میگویی!
ما دل ز غم تو خسته دادیم، ای دوست!

از غیر تو، دیده بسته داریم ای دوست

گفتی که:

" به دلشکستگان نزدیکم "

ما نیز دل شکسته داریم،ای دوست!
وحید فرهتگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
بسیار عالی. از سایت تابناک بخاطر انعکاس مشکلات مجموعه دانشگاه و بخصوص هیات علمی های این مجموعه تشکر میکنم.
صالحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
متاسفانه در سال های اخیر اعضائ هیات علمی نادیده گرفته شده اند و به شان و معیشت انان توجهی نمی شود.
ناشناس
|
Canada
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
حرف دل همه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد است که مشکلاتشان نادیده گرفته شده است و بسیار مورد تبعیض با دولتیهاو مظلوم واقع شده اند
مریم کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
سلام و صبح پاییزی تان بخیر
از عنایت ویژع و سایت خبری شما صمیمانه متشکر و سپاسگذارم
دردل هزاران نفر عضو هیات علمی دانشگاه آزاد رو اینجا مطرح کردید
از خداوند متعال توفیق روز افزون برایتان آرزومندم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
دانشگاه باهنر کرمان را نیز دریابید .از استادان ان به پرسید ظرف این چندی ساله به انهاچی تعلق گرفته .انها را فقط بشمارند.....به تعداد انگشتان هم نمی رسد ...........................................
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
حرف حق جوابش فقط عمل است. مسوواین محترم لطفا عنایت فرمایید
نسرین سادات اعظمی
|
Germany
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
کاملا با متن موافقم
ناشناس
|
France
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
با سلام و احترام
سال هاست بر اساس شان هیات علمی و متانتی که از این قشر انتظار می رود تمام کاستی های هیات علمی را در دانشگاه آزاد به جان خریدیم. تفکرمان ان بود با تغییر سیستم شاید راهی باز شده باشد. امروز می بینیم بله راهی باز شده ولی در این راه باز هم هیات علمی آسیب می بیند و از همه چیز محروم. از حقوق پایه اش گرفته تا بسته حمایتی.
کاش حداقل متولیان جدید هیات علمی نبودند دلمان نمی سوخت. می گفتیم مانند طیف قبل از قشر ما نیستند ما را درک نمی کنند. صد افسوس که همگی هیات علمی هستند و چنین با شان هیات علمی بازی می کنند.
عضو هیات علمی
|
Germany
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
با سلام . شرح فوق کاملا صحیح است وضعیت معیشت اعضای هیات علمی تاسف بار است علی الخصوص شهرستلنها که ماههاست حقوقی دریافت نکرده آمدند . اجرتان با خدا که صدای ما هستید .
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
امید هست مسولین محترم کشوری و دانشگاه ازاد همتی جهت تامین شغلی و معیشتی هموطنان شاغل در دانشگاه ازاد بکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
با سلام و احترام،
ممنون که این نگرانی به جا و حق را انعکاس دادید...
اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد را دریابید.
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
باسلام.
با متن فوق موافقم. من عضو هیات علمی دانشگاه آزاد در یک شهر کوچک هستم. بیش از 5 سال است که معوقات تدریسمان را نگرفته ایم. بیش از 2 سال است که هیچگونه دریافتی از راهنمایی و مشاوره پایان نامه های ارشد، پروژه و کارآموزی های کاردانی و کارشناسی نداشتیم. در حالیکه وقت بسیاری را برای هدایت دانشجو صرف می کنیم. امروز نیز 12 آذر است و تاکنون حقوق آبان را نیز نگرفتیم. با این شرایط اقتصادی موجود در جامعه، گذران امور زندگی برایمان بسیار سخت شده است. از مسئولین، ریاست محترم و هیات امنای ارجمند خواهشمندیم که تدبیری برای رفع این مشکلات بیاندیشند.
ابراهیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
✅ دانشگاه آزاد اسلامی
مجلس آزاد اسلامی
پیوندتان مبارک !




علت ترس ساکنان تاریکخانه اشباح از تصویب قانون تبعیت از وزارت کار برای اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی ، تبعات بعدی آن می باشد.

اساتید بی پناه و کارمندان مستاصل در چنگ آنها اسیرند و هر گربه رقصانی و بلایی را بر سر آنها می آورند و مستانه قدرت خود را به رخ آنها می کشند و رندانه از هر پاسخگویی در برابر هر مرجعی معافند. در حالیکه با تصویب این قانون ، مجبورند بخشی از قدرت خود را واگذار کنند و نوری بر تاریکخانه آنها افکنده می شود و از سر ناچاری بخاطر تصمیمات بی قاعده و ظالمانه خود پاسخگو باشند.

همکاران عزیز توجه داشته باشند که این آخرین فرصت برای رسیدن به حقوق قانونیشان است و در صورت تعلل، شمشیر بران عدم شفافیت و پنهانکاری و تضییع بیشتر بر گردن آنها فرود خواهد آمد.

از سوی دیگر، با گشوده شدن باب مرجع تظلم خواهی برای اساتید، گامهای بعدی برای رسیدن آنها به حداقلهای استانداردهای شغلی و حرفه ای برداشته خواهد شد و به همان نسبت از قدرت بلامنازع سرکردگان باندهای قدرت در دانشگاه نیز کاسته می گردد و مطمئنا" این باندهای مخوف و چند لایه و پیچیده که به سرحلقه هایی در همه ارکان اجتماعی و سیاسی متصلند از متضرران اصلی آن خواهند بود و لاجرم همه مساعی و توان خود را برای ممانعت از انجام و اجرای این طرح مفید، اخلاقی و انسانی به کار خواهند بست تا بلکه چون افعی بر این گنج چند صد میلیارد دلاری چمبره زنند و از گرده اساتید و کارمندان مظلوم و بی پناه و درمانده این دانشگاه گرده های فربه خود را فربه تر نمایند و در باطن به ریش عدالت و استحقاق و انسانیت خنده های مستانه سر دهند.

البته که در سلامت و ثبات رای و نیت خیرخواهانه دکتر ولایتی عزیز و دکتر طهرانچی بزرگوار شکی نیست و ما اساتید و کارمندان دانشگاه آنها را هم پیمان و همراه خود می دانیم ، اما تجربه نشان داده است که مکاران و فرصت طلبان و خائنان به آرمانهای دانشگاه از هیچ مرجعی حساب نمی برند و بیرحمانه به جز منافع شخصی و باندی خود ،هیچ مصلحت دیگری را بر نمی تابند و با ایجاد لابیهای فشار در تمامی مراکز تصمیم گیری ملی، به هر اقدام شومی متوصل می گردند.

روزنامه فرهیختگان باید توضیح دهد چرا به جای ابراز خرسندی از چنین اقدام انسانی و اخلاقی و تاریخی نمایندگان محبوب مجلس شورای اسلامی ، در گزارشی عجیب به رو در رویی علنی با مجلسیان و اساتید و کارمندان پرداخته و با بازی با کلمات و استدلالهای بشدت ضعیف و ناروا و سوگیرانه ، حمله آشکاری را به کیان و حرمت و اعتبار اساتید و کارمندان و مسئولان دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی آغاز ساخته است.

ما اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی هر گونه سنگ اندازی در برابر مساعی نمایندگان آگاه و دلیر و بصیر خود را از سوی هیچ مغرضی تاب نیاورده و مجدانه در برابر هر ظلمی مراتب اعتراض به حق خود را اعلام می نماییم.

"لَّا يُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ ۚ وَكَانَ اللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا"


دکتر محمد رضا ابراهیمی
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی
دهم آذر نود و هفت


# انجمن صنفی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی#
معصومه ارفعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
سلام. بنده نیز موافق دریافت بسته حمایتی هستم چرا که ما هم در این جامعه با تورم بالا زندگی میکنیم. و اینکه ثبات شغلی را خواستاریم چرا که بالای ۱۵ سال هست برای این مجموعه فعالیت میکنیم
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
ممنون از انعکاس مشکلات معیشتی هزاران هیات علمی آبرومند دانشگاه آزاد که سالهاست با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته آمد.
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
عدم امینیت شعلی برای قشر فرهیخته هیات علمی تاسف اور است.
احمدی از تبریز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
متاسفانه اساتید دانشگاه آزاد سالهاست که با کم لطفی و برحرمتی متعدد از سوی سیستم و مدیریت انشگاه آزاد مواجه هستند و در چند سال اخیر نیز مشکلات مالی دانشگاههای آزاد بواسطه کمبود دانشجو مزید علت شده و سطح حقوق اعضای هیئت علمی بسیار پایین تر از نرم جامعه می باشد و خیلی هم با تاخیر پرداخت می شود.
سما
|
United States
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
ممنون از شما که دغدغه های ما را انعکاس دادید. سال هاست که اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد با سیلی، صورت خود را سرخ نگه می دارند...اما بس است هر چه بر طبق این مصرع عمل کردیم که میگه بگذار که ناگفته بماند گله ما
سعید اسدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
درود
از سایت تابناک متشکرم که بالاخره به مشکلات عدیده اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد پرداخت. عدم پرداخت حقوق به مدت سه یا چهار ماه، عدم برخورداری از هدایای روز مرد و روز معلم و ....، عدم پرداخت وام صندوق، عدم پرداخت حق التدریس های سنوات گذشته و ... کمترین مشکلات ماست. عدم برابری حقوق اعضای هیات علمی وزارتین علوم و بهداشت با اعضای دانشگاه ازاد و عدم امنیت شغلی هم باید به مشکلات فوق افزوده بشه.
با تشکر و امتنان
امیر
|
France
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
ممنون از این که مشکل بیش از هفتاد هزار نفر اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد را مطرح کردید.ومن ا...التوفیق
فروغ منصوری
|
Netherlands
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
بسیار سپاسگزاریم از سایت وزین تابناک بخاطر انعکاس درد دل اعضای هیات علمی .امیدواریم کارساز شود و به گوش مسولین برسد
منصوری
|
Netherlands
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
امروز ۱۲ آذرماه هست و ما هنوز حقوق آبان را دریافت نکرده آیم
نیما
|
United States
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
جالب است به اعضای موجود نمی توانند سرویس بدهند ولی دارند نیروی جدید و ژن خوب جذب می کنند ! اخه نمی دونم به چه مزایای هیات علمی این ژن های علمی دلشون خوشه ! احتمالا فقط اسمش رو می خواهند !
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
واقعا سخن به حقی است
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
اعضای هیات علمی دربسیاری از واحدها سالهاست بدون دریافت حق الزحمه بابت راهنمایی پایان نامه های دانشجویان و با تاخیر بسیار در حقوق ماهیانه؛ بار زندگی به دوش می کشند. آیا جز این است که دانشجو برای حضور در کلاس اساتید، شهریه می پردازند؟ آیا جز این است که سالهای عمر و جوانی اساتید صرف علم آموزی و آموختن علم شده است؟! بسته حمایتی از این جهت به هیات علمی تعلق نمیگیرد که بیشتر درس خوانده است؟!!!!
لیلا
|
United States
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
مناسفانه
جواد از تهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
جهت حفظ عدالت این بسته باید به اعضای محترم هیات علمی هم تعلق بگیرد. هنوز هم دیر نشده و سازمان مرکزی میتواند اقدام کند. با تشکر
رنجبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
در کشوری که جایگاه اساتید دانشگاه تعریف نشده و مورد ناحقی های مکرر قرار میگیرند...چه انتظاری دارید که فرزندانمان طالب علم و تحصیل دانش شوند؟
هیچ تناسبی بین حقوق و مزایای اساتید با توان و عمرمفیدی که در راه تحصیلات آکادمیک صرف کرده اند
وجود ندارد‌....
باور کنید این اساتید هم از دل جامعه رنج دیده اند و از نظر اقتصادی با مشکلاتی روبرو هستند که دیگر تاب سکوت ندارند...
علی از کرمانشاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
اساتید دانشگاه آزاد مورد بی توجهی بسیاری قرار گرفته اند. هم در داخل خود سبستم دانشگاه آزاد و هم از طرف میولین دولتی.
احمدی
|
United Arab Emirates
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
دقیقا همینطور است...انصاف نیست افرادی که عمر و جوانی شان را در راه علم و دانش گذاشتن،نگران بیکار شدن باشن و چند ماه یک بار حقوق بگیرن...میشه از درآمد فوتبالیست ها کاست و به داد قشر تحصیلکرده ی جامعه رسید...
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
یکی به من چطور کارمندی که حکمش چهار و نیم هست می تونه سبد حمایتی داشته باشه اما اگر همین حکم برای هیات علمی باشه نمی تونه.. فکر کنم سخت ترین معادله ای هست که نتونستم حل کنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
بنده هیات علمی دانشگاه آزاد هستم. واحد ما هنوز حقوق ابان ماه را تا امروز که دوازده اذر است به ما پرداخت نکرده در حالی که کارمندان هم حقوق و هم بسته حمایتی گرفته اند. ما مانده ایم و اقساط و هزینه ها. هیات علمی که میزان حقوقش تفاوت چندانی با کارمندان ندارد چرا باید مورد این بی مهری ها قرار بگیرد. چرا باید میان حقوق هیات علمی دانشگاه آزاد و دولتی اییین همه تفاوت باشد؟ ما انتظار داریم عدالت در مورد ما برقرار شود. ما را دریابید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
البته جالب هستش که همکاران دانشگاه ازاد بدانند در واحد ورامین-پیشوا تازه 5 درصد از حق جذب هیات علمی را ظرف 2 ماه گذشته کم کرده اند. واقعا سوال هستش اگر بسته حمایتی نمی دهید چرا از حقوق هم کم می کنید. واقعا جای سوال هستش منظور از تعریف افزایش حقوق در دانشگاه ازاد چیست؟
فاطمه
|
United States
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
با سلام و تشکر از سایت تابناک که بالاخره مشکلات ما رو منعکس کردند. ما اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد عنوان هیات علمی را یدک می کشیم و با سیلی صورت خود را سرخ می کنیم تا حرمت دانش و متولیان آن در جامعه شکسته نشود. اما ظاهراً مسئولان وزارت علوم و دانشگاه آزاد ما را فراموش کرده اند غافل از آنکه گرامی داشتن جایگاه استاد دانشگاه یعنی گرامی داشتن علم و دانش! شده ایم مصداق حکایت عبید زاکانی: لولی ای با پسر خود گفتگو می کرد وبه او می گفت که برود بندبازی و معلق زدن یاد بگیرد تا بتواند از عمرش بهره مند شود وگرنه او را به مدرسه می فرستد تا از علم مرده ریگ ایشان بیاموزد و در دنیا در بدبختی و فلاکت زندگی کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
کاملا بامتن موافقم خواهشمنداست هرچه زودتر به مشکلات رسیدگی شود بنده 12سال خدمت صادقانه دراین موسسه داشته ودارم از4سال پیش بابیماری صعب العلاج فرزندم مواجه بودم و فرزندم راازدست دادم ولی در کنار4سال سختی پرستاری و غم ازدست دادن فرزند و مدیریت خانه سعی کردم خالصانه مانند سالهای قبل به جامعه دانشگاهی خدمت کنم ولی حالا بعدازفوت فرزند جهت تسکین خانم و دیگر فرزندم قدرت بردن یک مسافرت ساده و تامین هزینه های دندان پزشکی پرداخت هزینه موبایل و حتی خرید ماهانه مایحتاج زندگی راندارم و دارم بسختی زندگی راادامه میدهم ببخشید طولانی شد قصد مظلوم نمایی نداشته و گوشه ایی ازمشکلات راصادقانه بیان کردم تاخودم و سایر برادران و خواهران همکار دراین مجموعه مورد عنایت واقع شویم
مهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
کاملا با متن نامه موافقم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
سلام و سپاس فراوان از تابناک که حرف دل ما رو منعکس کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
حرف دل هزاران نفر عضو هیات علمی دانشگاه آزاد رو اینجا مطرح کردید اميدوارم به گوش مسؤولان هم برسد
از خداوند متعال توفیق روز افزون برایتان آرزومندم
مقدم
|
Curacao
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
با سلام و تشکر از سایت تابناک
که گوشه ای از مشکلات قشر زحمتکش اساتید را بازگو کردند.
بامید فردایی بهتر برای همه ایرانیان
مقدم
|
Curacao
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
با سلام و تشکر از سایت تابناک
که گوشه ای از مشکلات قشر زحمتکش اساتید را بازگو کردند.
بامید فردایی بهتر برای همه ایرانیان
فرزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
با سلام اختلاف فاحش بین حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد با دانشگاه های سراسری مصداق بارز ظلم و بی عدالتی است. متاسفانه اغلب اساتید دانشگاه آزاد وضعیت مالی خوبی ندارند.
حکیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
باسلام
من ۱۰ سال عضو هیات علمی دانشگاه آزاد هستم. واقعا از لحاظ معیشتی در فقر مطلق بسر میبریم.از لحاظ مالی واقعا داره به ما ظلم میشه.تمام جوانی خودمان رو صرف تحصیل کردیم اما هر چه آرزو داشتیم بر باد رفت.هیچکس از مسئولان دانشگاه آزاد صدای ما هزاران عضو هیات علمی دانشگاه رو نمیشنون.
از لحاظ مالی در فقر مطلق بسر میبریم.واقعا یک استاد کشور باید اینقدر ذلیل زندگی کنه؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
ممنون از سایت تابناک. خواهشاً شأن پایمال شده اساتید دانشگاه آزاد از سوی دانشجویان و کارمندان و سازمان مرکزی را برگردانید. نه حقوق درست و حسابی داریم و نه احترامی! تازه بار همه مشکلات و کمبودهای دانشگاه به دوش اساتید هست و میخواهند با این وضعیت معیشت درآمد زا هم باشند برای دانشگاه.سرباز بدون اسلحه و امید را بفرستی به میدان جنگ یا کشته میشه یا اسیر!!!
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
بی عدالتی و نابرابری بخشی از شرایط امروز جامعه ماست. باوجود شعارهای زیبا هر روز شکاف بین فقیر و غنی بیشتر و بیشتر می شود اما تاسف بارتر است این نابرابری بر افراد فرهیخته جامعه هم تحمیل شود بگونه ای که هیچ مرجعی رسیدگی به گرفتاریهای آنها را وظیفه خود نداند.
بسیار دردناک است وقتی نخبگان ما راه رهایی را در جدایی از وطن ببینند و رفتن را بر ماندن ترجیح دهند.

کمترین توقع اینست که مدیران دانشگاه آزاد حداقل های قوانین دانشگاههای دولتی را کپی و در مورد این دانشگاه اعمال کنند.
تعداد زیادی از ما فارغ التحصیلان دانشگاه دولتی هستند اما بسیار متفاوت با هم کلاسیها و هم دانشگاهیان خود که گاهاً به حکم تقدیر!!! در دانشگاههای دولتی استخدام شده اند مورد قضاوت قرار می گیرند. تفاوت از شأن اجتماعی گرفته تا تفاوت در میزان موظفی و دریافتی و دهها آیتم دیگر وجود دارد.

ضمن تشکر از تابناک تقاضا میکنم صفحه ای تحت عنوان دردنامه باز کنند تا شاید گشایشی برای مشکلات مجموعه کارکنان( هیات علمی و کارمندان) این دانشگاه باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
برای عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد:
بسته حمایتی=پر
یارانه= پر
افزایش حقوق= پر
امنیت شغلی = پر
و..........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
بعد از 20 سال تدریس با مدرک دکترا در این دانشگاه 5 میلیون حقوق می گیرم که اون هم دو ماه یکبار میدن. واقعا هیچ منزلتی برای اساتید دانشگاه آزاد نمانده
لیلا
|
-
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
با سلام
چشم امید اساتید به تصمیمات مثبت مدیران بالادست و رییس هیات امنا و رییس دانشگاه آزاد است. لطفا ما را دریابید.
محسن
|
United States
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
ولله چی بگیم توی این گرونی
ناشناس
|
Greece
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
باسلام.
از سایت تابناک به خاطر انعکاس مشکلات اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد سپاسگزاریم. در شرایط کنونی جامعه، زندگی برای تمامی مردم بویژه قشر فرهیخته ای همچون اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد که سالهاست صرفا به یک حقوق ثابت دلخوش هستند، بسیار سخت شده است. امروز 13 آبان است و ما هنوز حقوق آبان را نگرفتیم. لطفا چاره ای برای مشکلات اعضای هیات علمی اندیشیده شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
باسلام.سپاس از بازتاب این خبر.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
باسلام وسپاس.ایکاش به وضعیت اعضای هیات علمی مربی هم که با این وضعیت حقوقی با بورسیه صفر در داخل واحدهای دانشگاه آزاد در حال تحصیل هستند رسیدگی شود.اکثر اساتید از یک طرف هیات علمی دانشگاه آزاد هستند واز طرفی دانشجوی دکتری بورسیه صفر دانشگاه آزاد.حداقل امتیاز یا تخفیفی برای تحصیل این مربیان با این شهریه سنگین در نظر بگیرند.
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
به امید توجه به شأن دانشگاه و دانشگاهیان، هم از بعد اقتصادی و هم از بعد علمی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
با سلام
ضمن تشکر از انعکاس مشکلات معیشتی مجموعه هیات علمی
امروز ۱۳ آذر هست ولی هنوز حقوق مهر وآبان را دریافت نکرده ایم. و ماها های قبل هم هیچ کدام در زمان ثابتی پرداخت نمی شده، همواره با مدت زیادی تاخیر و بصورت نصف، نصف پرداخت می شده. حدود ۴ سال هست که هیچ گونه پرداخت داوری، مشاور، راهنمای پایان نامه و پرداخت های مقالات و همه موارد اینچنینی پرداخت نمی شود. امیدوارم که درباره مسایل مالی و پرداختی ها و حداقل پرداخت بموقع حقوق ها چاره ای اندیشیده شود.
با تشکر
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
خواهشمندم مسئولین محترم به موضوع تفاوت حقوق و مزایای اعضاء هیات علمی دانشگاه آزاد با دولتی رسیدگی کرده و نسبت به یکی کردن سطح آن اقدام کنند‌. چراکه اساتید دانشگاه آزاد فقط اسم استاد را یدک کشیده و با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم میکنند.
همچنین با نظر بقیه همکارانم موافقم.
با سپاس از تابناک که مشکلات اساتید دانشگاه ازاد را انعکاس داده است.
عضو هیات علمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
1) چرا وقتی چندین ساله به ما حق التدریس، وام صندوق پس انداز( که ماهیانه4 درصد حقوقمان را هم از این بابت کم کرده)، پایان نامه، هزینه طرح های پژوهشی به اتمام رسیده و ..پرداخت نشده، هیات علمی جدید استخدام می کنند؟
2) چرا دانشگاه های علمی کابردی و غیر انتفاعی هیات علمی ندارند؟
3)چرا ما که اینهمه درس خواندیم حقوقمان با کارمندان برابر است؟
4)چرا به ما بسته حمایتی ندادند ؟ یعنی ما پوشک بچه را برای کودکانمان به 5 برابر قیمت نخریدیم...
..................افسوس بر این مدیریت مدیران ما....
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
خدا را شکر بالاخره خبری در این خصوص منتشر شد. هیات علمی با این تورم الان زیر خط فقر است. با سیلی صورت خودمان را سرخ میکنیم. متاسفانه گویا نیازی به آموزش و پژوهش دیگر وجود ندارد. درآمد کارگران زحمتکش روز مرد از ما بیشتر است
استاد دانشگاه آزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
متاسفانه در این شرایط سخت به هیات علمی دانشگاه آزاد بسیار سخت میگذره. حقوق در دانشگاه آزاد بسیار کمتر از دولتی است و بسته حمایتی هم به اساتید تعلق نگرفت در حالی حقوق خیلی از اساتید از برخی از کارمندان کمتر است. واقعا تبعیض آزار دهنده است. جناب دکتر طهرانی لطفا به فکر اساتیدتون باشید.
استاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
متاسفانه در این شرایط سخت به هیات علمی دانشگاه آزاد بسیار سخت میگذره. حقوق در دانشگاه آزاد بسیار کمتر از دولتی است و بسته حمایتی هم به اساتید تعلق نگرفت . لطفا به فکر باشید
استاد
|
United States
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
به نام خدا .اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد حکایت شتر مرغ شده اند نمیدانند کدام یکند گاه با قانون کار مارا می سنجند گاه با قانون دولتی ها عیدی مان را با کارمندان دولتی یکی می کنند اما حقوقمان را یک سوم اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی می دهند.وموظفی تدریسمان باز ازدولتی ها بیشتر خدایا تاکی تبعیض.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
بی عدالتی و نابرابری بخشی از شرایط امروز جامعه ماست. باوجود شعارهای زیبا هر روز شکاف بین فقیر و غنی بیشتر و بیشتر می شود اما تاسف بارتر است این نابرابری بر افراد فرهیخته جامعه هم تحمیل شود بگونه ای که هیچ مرجعی رسیدگی به گرفتاریهای آنها را وظیفه خود نداند.
بسیار دردناک است وقتی نخبگان ما راه رهایی را در جدایی از وطن ببینند و رفتن را بر ماندن ترجیح دهند.

کمترین توقع اینست که مدیران دانشگاه آزاد حداقل های قوانین دانشگاههای دولتی را کپی و در مورد این دانشگاه اعمال کنند.
تعداد زیادی از ما فارغ التحصیلان دانشگاه دولتی هستند اما بسیار متفاوت با هم کلاسیها و هم دانشگاهیان خود که گاهاً به حکم تقدیر!!! در دانشگاههای دولتی استخدام شده اند مورد قضاوت قرار می گیرند. تفاوت از شأن اجتماعی گرفته تا تفاوت در میزان موظفی و دریافتی و دهها آیتم دیگر وجود دارد.

ضمن تشکر از تابناک تقاضا میکنم صفحه ای تحت عنوان دردنامه باز کنند تا شاید گشایشی برای مشکلات مجموعه کارکنان( هیات علمی و کارمندان) این دانشگاه باشد.
احمدی
|
United States
|
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
حق هیات علمی ها این نیست که در حال حاضر اتفاق می افتد با گرانی عجیب .این بسته حمایتی حتی کمک چندانی به کارمندان هم نمی کند .. تنها نقشی که داشت نامهربانی مسئولان را بیش از پیش به هیات علمی ها نشان داد.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
از انعکاس دغدغه ها و مشکلات بسیار سپاس گزارم. حکایت اعضا هیات علمی دانشگاه آزاد داستانی پردرد است (اگر محکوم به سیاه نمایی نشویم) - از پرداخت پاداش پایان سال (عیدی) تا بسته ی حمایتی و ... اما آن چه بیشتر باعث آزار است لب تر نکردن مسولان حتی در ابراز همدردی و همراهی است. رعایت شان و توجه به معیشت کارمندان به نوبه ی خود کاری است نکو و پسندیده. اما در کنار تلاش های کارمندان زحمت کش، این دانشگاه و اساس آن متکی بر زحمات خالصانه و بی منت جمعی از انسان هاست که روزهای شیرین عمر و جوانی خویش را در پشت میزها و صندلی ها سپری کردند. عزیزان استادان هم مانند شما انسان هستند. "همه ی انسان ها با هم برابرند، و هیچ کس برابرتر نیست."
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
دکتر تهرانچی به چه دلیل در اواخر سال ۹۷ به برخی
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
با سلام و تشکر از تابناک
حضرت علی میفرماید از دری که فقر بیاد از در دیگر ایمان میرود. چطور انتظار دارید قشر تاثیر گذاری مثل هیات علمی دانشگاه ازاد که فرزندان میهن اسلامی زیر دستشان تعلیم میبینند عزت نفس داشته باشند وقتیکه زیر خط فقر هستند...الان اقایون فهمیدند بی پولند و دانشگاه ازاد دانشجو نداره..ان زمانی که درامد سرشار داشت پولها چرا خرج تبلیغات گروهها و حزبها شد ایا رسالت ما این بود؟ که حق بیمه استادها را که میدادند تحویل تامین اجتماعی ندیم و بگیم گم شد یا خرج .......
فرهاد
|
United Kingdom
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
با سلام و عرض خسته نباشید به پرسنل سایت تابناک..ایا امکان داره تابناک با مدیریتی بخردانه ترتیبی اتخاذ کنه تمام هیات علمی دانشگاه ازاد در گروه یا کمپینی جمع بشند و بتونند با همفکری در شبکه اجتماعی خواسته هاشونو به گوش مسئولین برسونند..چون ما نه صنف داریم نه اتحادیه و متاسفانه وضع اعضا هیات علمی در چندسال اخیر خیلی بد شده..دیگه واقعن غیر قابل تحمل ..هیات ریسه دانشگاه ازاد بی تفاوتند نسبت به ما...مگه برا بخشای خصوصی دیگه مثل هپکو مشکلات مشابه پیش نیومد که دولت وارد عمل شد و خودش مدیریت را در دست گرفت چرا برا دانشگاه ازاد کسی بفکر نیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱
بسیار ممنون از سایت تابناک بابت انتشار این. خبر و به امید پیگیری مسئولین محترم دولت و مجلس.
واقعیت اینست که اگر دو هیات علمی دانشگاه آزاد و دو لتی را کنار هم قرار دهید علاوه بر اینکه موظفی اساتید دانشگاه دولتی ۵ واحد کمتر از موظفی اعضای هیات علمی دانشگاه است حقوق آنها بسیار پایین تر است. موظفی پژوهشی یک استاد دانشگاه آزاد برای ترفیع و ارتقا مشابه هیات علمی دانشگاه دولتی است. یعنی علاوه براینکه موظفی تدریس بیشتر و حقوق کمتر دارند در زمان ارتقای شغلی میبینند که آیا خروجی پژوهشی مثل اساتید دولتی بوده یا خیر. این فقط یک نمونه تبعیض بین این دو قشر فرهیخته است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
ممنون از تابناک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
باسلام
لطفا به داد ما اعضاء هیات علمی دانشگاه آزاد برسید. شان و جایگاه مادی و معنوی اساتید دانشگاه آزاد به هیچ وجه مورد توجه قرار نمیگیرد و با بخشنامه های آبکی و الکی سعی در اذیت و آزار اساتید هستند.
لطفا پیگیری فرمائید.
با تشکر
محمدجواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
ماههاست چشم به بارقه امیدی داریم که حرکتی ویاحتی صحبتی امیدوارکننده ازسوی مسئولین دانشگاه آزادداشته باشیم واین درحالیست که فشارهای اقتصادی شایدبی اغراق برحلقوم اعضائ هیئت علمی این دانشکاه بیش ازاقشاردیگرباشدچراکه متاسفانه بنابرتوقعات سایرین ازابتداسبک زندگی وپرداخت هزینه ها رابه گونه ای انتخاب کردیم که درخوریک عضوهیئت علمی است وحال باشرایطی مواجهیم که حتی برای پرداخت هزینه های زندگی فقط اظهارشرم پیش خامواده داشته باشیم وطلبکارهارا وعده فرداهابدهیم{آنهم اگرشرمی درچشم آنهاباشدوآبرویمان راحراج نکندکه البته گاهی اینطورهم نیست وبرای حفظ حداقل آبرومجبوریم طلبکارهارانو به نوکنیم یعنی ازجدیدترهابگیریم وباقدیمی ها تسویه کنیم}بگذریم ازطلبکارهای بانکی که بامسدودکردن کارت بانکی مانع دسترسی مان به همان حداقل هامیشوند.کوتاه سخن آنکه بیش از تعلل مسئولین ،ازهم صنفی هایمان نیز سخت شاکی هستم که ازحداقل اقدام هم طفره میروند بگونه ای که با اقدامی که یکی ازهمکاران برای طرح مسکل دریکی ازروزنامه هاانجام داده شرط مطرح شدن وپیگیری آن درروزنامه رسیدن به حدنصاب حداقلی است باامضاء کردن وارائه یک شماره تلفن جهت مستندشدن هویت ولی باکمال تاسف این قشربه خواب رفته ازترس اینکه مباداتسلیم شماره تلفن باعث دردسرآنهاشودازتعداد35000عضوفقط 1500نفرامضا ومطرح کرده اند،
علی
|
Ukraine
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
با سلام..بنده هیات علمی پایه نوزده دانشگاه ازادم..دوستان من دانشگاه دولتی هیات علمی شدند و من از بد زمانه با اینکه هر سه مقطع دانشجو ممتاز دانشگاه دولتی بودم در دانشگاه ازاد مشغول بکار شدم..فقط خواستم از سایت تابناک تشکر کنم و بخوام بازم از ما هیات علمی دانشگاه ازاد بگه..من به شخصه نامیدم ببینید دانشجویی که زیر دست من میاد بیرون چی میشه من بخاطر تبعیض کاملن ناامید و افسردم ..میدونم اینقدر اینا قویند که هیچکی به داد ما استادا دانشگاه ازاد نمیرسه ...
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
بعد از 5 سال تدریس با ساعتی 6 هزار تومان عذر ما را خواستند گفتند تاییدیه ساجد نداری . این هم یکی از عنایات دانشگاه آزاد
محسن
|
Czech Republic
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
دانشگاه آزاد حیاط خلوت دولتی ها شده تا زمانی که ریاست اونو طهرانچی که خودش هئیت علمی شهید بهشتی هست و حقوق اصلی اش را از اونجا میگیره نمی تونه درک درستی از این نابرابری ها داشته باشه و دل بسوزنه
خدایا ما دادمون رو به کجا ببریم از این همه بی عدالتی و بی تفاوت موندن مسئولین .
این همه اعتراضات را میبینیم و میشنویم اما دریغ از یک جواب .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار