در دهه فجر
فرماندار علی آباد کتول گفت: 111 پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغال‌زا در دهه فجر با اعتباری بالغ بر 546 میلیارد ریال کلنگ زنی یا به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۳۶۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 25 January 2017
احمد تجری مفرد با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر بیان داشت: دهه فجر فرصتی است برای بازسازی و بازخوانی آموزه های انقلاب اسلامی، آموزه هایی که حضرت امام (ره) با نهضت بزرگش احیای اسلام را رقم زد.

فرماندار در ادامه اظهارکرد: 111 پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغال‌زا در دهه فجر با اعتباری بالغ بر 546 میلیارد ریال کلنگ زنی یا به بهره برداری می رسد.

وی افزود: از تعداد این پروژه ها و طرح هادی اقتصادی 74، پروژه عمرانی با اعتبار 437 میلیارد ریال بوده و مابقی یعنی 37 پروژه طرح تولیدی اشتغالزا با اعتبار 108 میلیارد ریال می باشد.

فرماندارگفت: از کل پروژه ها تعداد 8 پروژه با اعتبار 140 میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد (کلنگ زنی)میگردد و تعداد 103 پروژه عمرانی و طرح تولیدی اشتغالزا با اعتبار 406 میلیارد ریال افتتاح و بهره برداری می گردد.

وی با بیان این که این پروژه هابه تعداد 13787خانوار بهره مند و باعث اشتغالزایی 156 نفر خواهد شد اظهار داشت: مهمترین پروژه هایی که در این ایام مبارک در شهرستان به بهره برداری خواهد رسید شامل آبرسانی به شهرعلی آبادکتول واحداث مخزن و حفر 3 حلقه چاه و خط انتقال، اجرای هفت مورد طرح هادی روستایی در بخش های مربوط، کلنگ زنی احداث پروژه سیلوی بتنی ذخیره غلات، کلنگ زنی پروژه مرکز جامع خدمات شهری در شهر مزرعه کتول، زیرسازی و آسفالت معابر و احداث جداول درشهرها وستاها، احداث و خرید مسکن روستایی و شهری برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، احداث مرکز تخصصی صنایع دستی، بهره برداری و کلنگ زنی از اقامتگاه های گردشگری در دهنه محمد آباد، بهره برداری از مجتمع اقامتی پذیرایی نقش جهان در شهر فاضل آباد، بهره برداری از پروژه کانون پرورش فکری، بهره برداری از چمن مصنوعی استادیوم ورزشی فاضل آباد، طرح های اقتصادی و اشتغالزایی جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید وبهره برداری از استخر پرورش ماهی در روستای الستان می باشد.

حجت الاسلام سیدمهدی موسوی امام جمعه علی آباد کتول اظهار کرد: دهه فجر از حوادث و رخدادهای بسیار عظیم تاریخ ایران، تاریخ اسلام و مهمترین حادثه تاریخ بشریت به شمار می‎رود، انقلاب اسلامی ایران زوایای مختلفی دارد شاید اهمیت و جایگاه انقلاب را از شعاری که مردم در اوایل نهضت داشتند بتوان به خوبی استنباط کرد.

وی تصریح کرد: یکی از شعارهای اصلی مردم در دوران انقلاب «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بود که به عنوان رکن اصلی شعارهای مردم در شهر و روستا به شمار می‎آمد، این شعار نشان می‎داد که مردم ایران از حرکت‎شان چه می‎خواهند، یکی از مهمترین شعارهایی که مردم می‎دانند و در جریان تظاهرات ابراز می‎شد رهبری انقلاب بود و همه یکصدا می‎گفتند رهبر ما خمینی است.

موسوی افزود: برخی افراد تحریف‎هایی به انقلاب اسلامی نسبت می‎دهند که با واقعیت‎ها منطبق نیست، برای انقلاب ریشه‎های اقتصادی، اجتماعی و یا سیاسی قائل هستند اما برای اینکه یک قضاوت درستی از ماهیت انقلاب داشته باشیم باید به شعار اصلی مردم بپردازیم که این ماهیت انقلاب اسلامی را به خوبی نشان می‎دهد.

وی بیان کرد: امام راحل با استفاده از قدرت معنوی توانست به پشتوانه مردم این انقلاب را به پیروزی برساند، پیوند ملت با ولایت رمز پیروزی و اقتدار انقلاب اسلامی است و این احساس عمیق منجر به تشکیل یک حکومت بر مبنای اسلام شد.

وی با اشاره به اینکه حرکت انقلاب اسلامی بر مبنای ارزش‎های الهی پایه‎ریزی شده است؛ بیان کرد: دشمنان به این انقلاب چشم طمع نداشته باشند باوجود تلاش مذبوحانه دشمنان اما انقلاب اسلامی راه خودش را با قدرت ادامه می‎دهد و با همان صلابت، شور و نشاط و بدون کوچکترین انحرافی در حرکت است.

موسوی با بیان اینکه مشکلات در هر دوره‎ای وجود داشته است، گفت: رسانه‎ها وظیفه دارند که واقعیت‎های انقلاب اسلامی را به نسل جوان انتقال دهند تا آنها بدانند که این انقلاب به آسانی به دست نیامده است.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی علی آبادکتول با بیان اینکه مردمی بودن برنامه ها، ویژگی اصلی و مهم مراسمات و برنامه های این ایام است گفت:عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه، نواختن زنگ انقلاب در کلیه مدارس، برگزاری مسابقه نقش امام (رحمه الله علیه) در پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری 7 یادواره شهدا، دیدار با خانواده های شهدای انقلاب اسلامی، برنامه محوری ده شب ده مسجد بخشی از برنامه های این ایام است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: 35 برنامه ورزشی و 45 گفتمان با موضوع انقلاب اسلامی در مساجد و مدارس برگزار می شود و برگزاری جشن های انقلاب در سطح ادارات، مدارس و دانشگاه ها، آذین بندی شهرها و روستاها، جشن انقلاب با حضور کلیه بازنشستگان، همایش یاوران نماز، همایش بزرگ روحانیون شهرستان، گردهمایی تشکل های دینی، کرسی تلاوت در مصلی امام رضا(علیه السلام)، محافل انس با قرآن، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی، بازی های بومی و محلی، کارگاه های آموزشی با موضوع عفاف و حجاب، ویزیت رایگان، اعزام کاروان سلامت در برخی از نقاط شهرستان نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده در ایام الله دهه فجر خواهد بود.

وی در پایان گفت: راهپیمایی باشکوه 22 بهمن ماه نیز در 6 نقطه شهری و روستایی این شهرستان برگزار می شود که مسیر راهپمایی دراسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار