سردارقربانی:
یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: از 4هزار شهید استان گلستان 600شهید اهل سنت و ترکمن هستند که این از افتخارات ماندگار و همیشگی و نشانه وحدت عمیق اقوام گوناگون ساکن جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۳۴۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱ 14 December 2016
 یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: از 4هزار شهید استان گلستان 600شهید اهل سنت و ترکمن هستند که این از افتخارات ماندگار و همیشگی و نشانه وحدت عمیق اقوام گوناگون ساکن جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش ایرنا ، سردار مرتضی قربانی روز چهارشنبه در کنگره اسوه های صبر و ایثار ، گرامی داشت 38 زن شهید استان گلستان در شهر علی آبادکتول اظهار کرد: یکی از توطئه های دشمنان برای وارد کردن آسیب به نظام مقدس جمهوری اسلامی، اختلاف افکنی میان اقوام و مذاهب با محوریت پررنگ کردن اعتقادات مذهبی است که این توطئه ها با وحدت ریشه دار موجود در کشور راه به جایی نبرده و نخواهد برد. 
وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس هموطنان از اقوام و مذاهب گوناگون حضوری فداکارانه در عملیات داشتند و با رشادت های خود صفحات زرین و ماندگار روزهای حماسه و نبرد را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند. 
فرمانده سابق لشکر 25 کربلا در ادامه بابیان خاطراتی از رشادت های رزمندگان استان گلستان در دوران دفاع مقدس تجلیل کرد و گفت: بسیاری از این رزمندگان در موقعیت های کلیدی و حساس عملیات از خودگذشتگی کردند و بدون توجه به خطرات احتمالی برای دفاع و حراست از مرزهای ایران، به شهادت رسیدند. 
سردار قربانی گفت: گستره رشادت های رزمندگان به دوران دفاع مقدس ختم نشد و هم اکنون نیز گلستانی ها، در نبردهای خارج از مرزها برای حراست از حریم ولایت و اهل بیت (ع) حضوری موثر دارند. 
وی بیان کرد: به تازگی 3 دیده بان زبده گلستانی عازم حلب شدند و در عملیات برای آزادی این شهر از دست نیروهای داعش، حضور داشتند. 
این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: ارتش سوریه به برکت نفوذ اندیشه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ، تفاوت های آشکاری با سال های گذشته کرده و انس با قرآن و نماز ویژگی بارز و محسوس نفرات حاضر در صف مبارزه با تکفیری ها و داعش است. 
سردار قربانی در ادامه به نقش موثر بانوان ایرانی در حمایت و پشتیبانی از جبهه ها در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهادت حدود 8هزار بانوی ایرانی و 38 زن ایثارگر گلستانی در دوران جنگ تحمیلی، نمونه ای از این مجاهدت ها است. 
وی ؛ حضرت زهرا (س)، حضرت خدیجه و آسیه را الگوی مادران و همسران شهدا دانست و بر لزوم پیروی هر چه بیشتر دختران و زنان جوان کشور از این الگوها تاکید کرد. 
این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه، جنگ نرم را یکی از برنامه های دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: آنها ابتدا از طریق نبرد نظامی اقدام کردند، اما پس از ناکامی در دفاع مقدس ، راهبرد خود را در قالب جنگ نرم اجرایی نمودند. 
سردار قربانی، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را نیز یکی از تهدیدات و آسیب رسان در حوزه جوانان دانست و گفت: حضور مستمر در این شبکه ها، یکی از دلایل اصلی تاخیر در ازدواج و تهدید کننده سلامت جسمی و روحی جوانان است. 
وی از خانواده ها خواست که از سختگیری در امر ازدواج جوانان خودداری کنند. 
به گزارش ایرنا کنگره اسوه های صبر و ایثار و گرامی داشت 36 بانوی شهید گلستان روز چهارشنبه با حضور خانواده های معظم شهیدان، مادران و خواهران شهدا، روحانیون و علما، مسئولان واقشار مختلف مردم در مصلی امام رضا (ع) علی آبادکتول آغاز شد. 
در این مراسم که بخشی از ویژه برنامه اجلاسیه بزرگ 4 هزار شهید استان گلستان است، جمع کثیری از بانوان شیعه و سنی شهرستان های مختلف استان حضور داشتند. 
لاله افتخاری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: یکی از مدافعان اصلی حریم زنان ، دین مبین اسلام و قرآن کریم است، اما در دهه های اخیرعده ای به فکر حمایت و دفاع از حقوق زنان افتاده اند که این موضوع بهانه ای برای پیاده کردن اهداف و منافع شخصی آنان شده است. 
وی اظهار کرد: در آنچه امروز به عنوان حمایت از حقوق زنان مطرح می شود، اهداف شخصی وجود دارد، درحالی که موضوعات مطرح شده در قرآن دربحش حقوق زنان، عاری از این اتهام و فقط با هدف حمایت از بانوان است. 
افتخاری بیان کرد: با پیروی از این آموزه های آسمانی، بانوان جامعه اسلامی باید پیشرو دفاع از حقوق زنان باشند. 
وی با تاکید بر اینکه زنان نقش موثری در رساندن پیام شهدا و انقلاب به گوش جهانیان دارند نیز اضافه کرد: دشمنان قسم خورده ما که در جبهه نظامی و سیاسی شکست خورده اند، عرصه را ترک نکرده و جنگ فرهنگی و نرم را علیه اسلام و به ویژه انقلاب اسلامی به راه انداخته اند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار