نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی
اسد ا.. قره خانی گفت: وکیل‎الدوله نیستم و با استاندار هم عهد اخوت نبستم، کاری نمی‎کنم مدیریت استان ناکارآمد باشد، چرا که در قبال مردم استان، مسوولیت دارم و باید پاسخگو باشم.
کد خبر: ۲۹۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 14 September 2016
نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران استان و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد ناکارآمدی عملکرد استاندار گفت: وکیل‎الدوله نیستم و با استاندار هم عهد اخوت نبستم، کاری نمی‎کنم مدیریت استان ناکارآمد باشد، چرا که در قبال مردم استان، مسوولیت دارم و باید پاسخگو باشم.

اسد ا.. قرخانی افزود: دیوان محاسبات، بازرسی کل کشور و دیگر دستگاههای نظارتی باید عملکرد مدیران ارشد استانی را ارزیابی و نظر نهایی را درباره عملکرد آنان اعلام نمایند. 

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم مدیریتی را جابه جا کنیم تا روزی که فرد به عنوان مدیر مسئولیت دارد با او همکاری می کنیم ما به اندازه کافی در دوره گذشته از اختلافات رنج برده ایم و اگر زمانی به نتیجه برسیم که یک مدیر کارآمدی لازم برای استان را ندارد حتما ملاحظه نخواهیم کرد ولی تا آن زمان نباید مدیریت یک دستگاه را متزلزل کرد.

قره خانی با بیان اینکه تعداد بازنشستگان کشور رو به افزایش است، افزود: جامعه میانسال به سمت کهنسالی و پیری حرکت می‎کند که این یک معضل بزرگ است و هزینه‎ها را برای جامعه افزایش می‎دهد و بخش زیادی از بودجه دولت در این حوزه است و یکی از بزرگترین معضلات کشور در چند سال آینده جامعه بازنشستگی است.

مدیریت پتروشیمی استان افرادی توانمند نبودند

وی افزود: پتروشیمی گلستان تا به امروز فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده است مدیریت پتروشیمی افرادی توانمند نبودند و بانکها اعتماد نداشتن به هئیت مدیره که نه سرمایه زیادی رو آورده بودند و نه سابقه مدیریتی در این زمینه داشتند وام هنگفتی را اعطاء و سرمایه گذاری نمایند.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح همزمان در سه استان گلستان، زنجان و لردگان پیگیری شد و در استان گلستان تاکنون پیشرفت خاصی نداشته است ما به هئیت مدیره پیشنهاد کردیم از موسسات توانمند که کار تولید و صادرات محصولات پتروشیمی را انجام می دهند، استفاده کند که نپذیرفتند.

وی گفت: رایزنی های زیادی با مسئولان استانی در این زمینه انجام شده که اگر تولید اوره و آمونیاک صرفه اقتصادی ندارد محصولات دیگری را در این پتروشیمی تولید کنیم نه اینکه صورت مسئله را پاک کرد.

وی همچنین در خصوص قراردادهای نفتی گفت: ما از نظر تکنولوژی عقب هستیم و این موجب شده مثلا در پارس جنوبی قطر 2/5 برابر ما برداشت داشته باشد ما تکنولوژی لازم در زمینه فرآوری و  LNG نداریم.

قره خانی در ادامه افزود: در بحث بهداشت و درمان استان گلستان وضعیت اسف باری را دارد و انسان از دیدن وضعیت بهداشتی بیمارستان ها و تجهیزات آن شرمنده می شود.

وی تصریح کرد: مسئولان استان آنطور که لازم است اطلاع رسانی دقیقی از وضعیت اسف بار بیمارستان های استان به مسئولان کشوری نمی دهند و گزارش های آنها منطبق با واقعیت ها نیست.

قره خانی گفت: استان گلستان بیشترین آمار ابتلا به سرطان را دارد و بیمارستان تخصصی در استان های دیگر ساخته می شود ما حتی یک بیمارستان سوانح و سوختگی و یا اعصاب و روان در استان نداریم و این می طلبد روسای دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد.

مصوبه منطقه آزاد تجاری 2 ماه دیگر به صحن علنی مجلس می‎رود

قره خانی با تاکید بر اینکه کارهای بزرگی باید به عنوان محور توسعه استان گلستان تعریف شود، گفت: منطقه آزاد تجاری عمده‎ترین محور توسعه است و موقعیتی که استان گلستان در این زمینه دارد همسایگی با کشورهای هدف از دیگر عوامل است که با ایجاد منطقه آزاد در استان می‎توان یک کار اساسی، بنیادی، تحول‌آفرین و توسعه‎ای انجام داد.

نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کلیات طرح منطقه آزاد به تصویب رسیده است، گفت: دو ماه آینده این مصوبه به صحن علنی مجلس می‎آید.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار