در بازدید خبرنگاران از شهرک صنعتی علی آبادکتول مطرح شد
طبق اعلام حسینقلی قوانلو مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ۳۰ واحد تولیدی جدید با اعتباری بالغ بر ۱۵۳ میلیارد تومان در هفته دولت ایجاد می شود که برای ۷۴۳ نفر ایجاد شغل خواهد کرد.
کد خبر: ۲۷۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸ 15 August 2016
 صنایع کوچک شهرک صنعتی علی آبادکتول به دلیل نداشتن بودجه در انتظار تسهیلات بانکی دولت هستند که بتوانند کار خود را از نظر کیفی افزایش داده و برای افراد بیشتری اشتغال ایجاد کنند.

 صنایع کوچک و متوسط در برابر صنایع بزرگ قرار می‌گیرند و نسبت به آن ها مزایای بسیاری از جمله ارزش افزوده، نوآوری، اشتغال آفرینی و انعطاف‌پذیری بیشتر دارند.

به مناسبت روز صنایع کوچک و با همت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، تور خبری یک‌روزه برای اصحاب رسانه استان گلستان در نظر گرفته شد و خبرنگاران از شهرک صنعتی علی آبادکتول و صنایع کوچک آن بازدید کردند.

در ابتدا خبرنگاران برای بازدید به یک واحد تولید فرآورده‌های لبنی رفتند و از روند تولید محصولات آن بازدید کردند. مدیرعامل این واحد تولیدی بود که در جمع خبرنگاران حاضر شد و توضیحاتی را ارائه داد.

وی اظهار کرد: انواع پنیرهای صنعتی مانند پنیر سفید ایرانی و لاکتیکی در این واحد تولید می‌شود که علاقه‌مندان بسیار زیادی نیز دارد.

او با بیان اینکه این واحد تولیدی در دو فاز ساخته‌شده است، افزود: در سال ۱۳۸۴ نخستین فاز این واحد تولیدی به بهره‌برداری رسید که قدیمی بود اما در سال ۱۳۹۴ با طرح توسعه ایجابی یک خط جدید نیز به آن اضافه شد و تا به اکنون حدود ۲۷ میلیارد تومان نیز بر روی آن سرمایه‌گذاری شده است.

این فعال صنعتی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۷ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند که بالای ۹۰ درصد آن‌ها جوان و متولدین دهه‌های ۶۰ و ۷۰ هستند. این واحد تولیدی با ۲۰ درصد ظرفیت خود در حال فعالیت است و با گرفتن تسهیلات از دولت امیدوار هستیم تا این رقم را افزایش دهیم.

وی گفت: از کشورهای همسایه ایران مانند عراق، افغانستان و حتی روسیه درخواست صادرات داریم و پس از گرفتن تسهیلات، قطعاً در بخش صادرات برنامه‌های بسیار خوبی خواهیم داشت.

خبرنگاران در بازدید بعدی از شرکت تولیدکننده فرآورده‌های یخی و دستمال‌کاغذی بازدید کردند.

 مدیرعامل این شرکت در جمع خبرنگاران گفت: حدود ۱۱۰ کارگر در ابتدای کار با ما همکاری می‌کردند اما بعد از هدفمندسازی یارانه‌ها فشار سختی به روی ما آمد و پس ‌از آن نیز تحریم‌های خارجی فعالیت شرکت ما را بسیار سخت و فشرده کرد.

وی ادامه داد: انگیزه بسیار زیادی برای تولید محصولات مختلف دارم و با بهره‌مندی از منویات مقام معظم رهبری، یک کارخانه دیگر را نیز ایجاد کردم تا به روند فعالیت اقتصادی استان گلستان کمک کرده باشم.

بانک ها تولیدکنندگان را سرباز کشور بدانند

او بیان کرد: مسئولین بانک‌ها باید به تولیدکنندگان به چشم یک سرباز کشور نگاه کنند و تا جایی که امکان دارد مساعدت‌های لازم را در زمینه اعطای تسهیلات انجام دهند. ما برای امنیت جامعه در حال کار هستیم و باید تمامی ارکان دولت به ما در زمینه تولید کمک کنند.

یک شرکت تولیدات کنسروهای خوراکی و رب گوجه‌فرنگی، آخرین مکانی بود که خبرنگاران برای بازدید به آنجا رفتند. مدیرعامل این واحد تولیدی به خبرنگاران گفت: این مکان در ۲۴ ساعت شبانه‌روز ظرفیت تولید یک هزار تن مواد خوراکی را دارد اما در حال حاضر تنها ۲۰۰ تن تولید می‌شود.

وی گفت: این کارخانه بعد از مدتی تعطیلی دوباره آغاز به کار کرده است و در حال حاضر حدود چهار ماه از فعالیت جدید خود را می‌گذراند.

او بیان کرد: مواد اولیه تولید محصولات نیز از خود استان گلستان تأمین می‌شود و در مواقع ضروری نیز سعی کرده‌ایم باز هم مواد را از استان گلستان خریداری کنیم. امیدوار هستیم تا ماه‌های آینده و با گرفتن تسهیلات، تعداد افراد شاغل در کارخانه را افزایش دهیم و محصولات با کیفیت‌تری را نیز تولید و به دست مشتری برسانیم.

در سطح استان گلستان حدود یک هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی  برای دریافت تسهیلات بانکی ثبت نام کرده اند که قرار است ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار به آن ها پرداخت شود. تا به اکنون به ۲۱ واحد تولیدی مبلغ ۳۸۵ میلیارد ریال پرداخت شده است و این تسهیلات برای بقیه واحدها نیز در حال پرداخت است.

طبق اعلام حسینقلی قوانلو مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ۳۰ واحد تولیدی جدید با اعتباری بالغ بر ۱۵۳ میلیارد تومان در هفته دولت ایجاد می شود که برای ۷۴۳ نفر ایجاد شغل خواهد کرد.

با توجه به صحبت‌های عنوان‌شده توسط مدیرعاملان شرکت‌ها و واحدهای صنعتی تولیدی استان گلستان، تسهیلات بانکی می‌تواند به آن‌ها در زمینه اشتغال افراد و تولید محصولات بیشتر کمک بسیار زیادی کند اما لازمه این کار همکاری و مساعدت بانک‌ها است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار