کد خبر: ۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲ 01 February 2015

با فرا رسیدن دهه فجر، ایران حال و هوای خاصی پیدا می کند. هنوز تیتر «امام آمد» برای همه مردم، حتی آنهایی که آن روز به دنیا نیامده بودند، جاودانه است و به ویژه سرودهای خاطره انگیز بهاران خجسته باد و الله الله و خمینی ای امام و همه آنچه در میانه زمستان حال و هوای ما را بهاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، سنت برگزاری مراسم دهه فجر سال‌هاست که باشکوه و پیوسته دنبال می‌شود و ایرانیان در سراسر میهن‌ نشان می‌دهند که انقلاب اسلامی اهمیت خود را از دست نداده است. آنها هر سال در آئین پاسداشت انقلاب اسلامی سهیم می‌شوند و با آذین بندی ایران مراتب ارادت خود را به این رخداد مهم اثبات می‌کنند.

امسال نیز مانند سال‌های گذشته مراسم دهه فجر در فارس با شکوه هر چه تمام تر برگزار می‌شود. مسئولان استان که بر لزوم مردمی برگزار شدن این مراسم تاکید دارند، از اهمیت روزهای انقلاب اسلامی گفته‌اند و برای مخاطبان این روزنامه بخشی از برنامه‌های خود را تشریح کرده‌اند.

استاندار فارس در این خصوص گفت: باید مسئولان علل شکل گیری انقلاب اسلامی را برای مردم بازگو کنند تا جشن دهه فجر در استان، با شکوه تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

دکتر سید محمد احمدی، روشنگری در خصوص سال‌های انقلاب اسلامی را از وظایف مسئولان دانست و اضافه کرد: باید داستان انقلاب و مشکلاتی که مردم و کشور در این سال‌ها پشت سر گذاشته‌اند با زبانی ساده برای مردم توصیف شود تا با روشنگری، فاصله ایجاد شده بین مردم و مسئولان از بین برود.

استاندار فارس معتقد است: در صورت مردمی برگزار کردن برنامه‌های دهه فجر، ماندگاری انقلاب اسلامی در اذهان تضمین می‌شود.

وی افزود: مسئولان باید تدابیری بکار گیرند که تمامی اقشار مختلف جامعه در برگزاری برنامه‌های پیروزی انقلاب اسلامی سهیم باشند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جایگاه فرهنگ را در پیروزی انقلاب اسلامی موثر دانست و خاطرنشان کرد: هنرمندان، طی این سال‌ها برای برگزاری برنامه‌های ویژه ایام دهه فجر با تمام وجود به میدان آمده‌اند.

بهزاد مریدی انقلاب اسلامی ایران را بی نظیر توصیف کرد و در خصوص ویژه برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: امسال جشنواره فیلم فجر از 14 بهمن ماه به مدت یک هفته با اکران 15 فیلم ایرانی، 20 فیلم خارجی و 10 فیلم در بخش هنر و تجربه، دنبال می‌شود.

وی افزود: جشنواره تئاتر فجر نیز از 21 بهمن ماه به مدت 3 روز و جشنواره موسیقی فجر از 24 بهمن تا 2 اسفندماه در شیراز برگزار می‌شود.

مریدی با اعلام این خبر که ویژه برنامه‌های دهه فجر در سراسر استان به صورت همزمان پیگیری و اجرا می‌شود، ادامه داد: برگزاری برنامه‌هایی مانند نمایشگاه کتاب، مسابقه نقاشی، جنگ‌های شادی، محافل انس با قرآن، همایش قرآن و انقلاب، نمایشگاه عکس و پوستر، شب‌های شعر انقلاب، مسابقه کتابخوانی، یادواره شهدای انقلاب، همایش فعالان فرهنگ و روحانیت در انقلاب و افتتاح چند پروژه عمرانی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این روزهای مبارک است.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش عفاف و حجاب، جشنواره استانی شعر وحدت، اجرای سرودهای محلی و انقلابی، مسابقه خلاصه نویسی کتاب، نمایشگاه توانمندی بانوان فارس، تجلیل از دختران شاهد و جانباز و .... از دیگر برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برای ادای احترام به روزهای پیروزی انقلاب است.

سرپرست فرمانداری شیراز نیز با یادآوری اینکه امروز 12 بهمن همراه با مدیران دستگاه‌های مختلف با شاخه‌های گل به زیارت قبور شهدا رفتیم، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران، مردمی بودن آن است، ادامه می‌دهد: امسال تلاش داریم با حضور تمامی مسئولان و با برگزاری برنامه‌های متنوع، مردم را مانند سال‌های گذشته در برگزاری بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی سهیم بدانیم.

علی‌رضا بیات‌پور اضافه کرد: با آذین بندی خیابان‌های شیراز و ادارات استان به مردم همیشه در صحنه اعلام خواهیم کرد که شکل گیری انقلاب اسلامی برای مسلمانان علاوه بر اینکه یک نعمت الهی محسوب می‌شود، به برکت آن نیز شاهد موفقیت‌های روز افزون در عرصه‌های علمی پژوهشی و فرهنگی و اجتماعی بوده‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: از تمامی مسئولان شهرداری خواسته شده علاوه بر افتتاح پروژه‌های شهری ویژه دهه مبارک فجر، باید به آذین بندی و برگزاری برنامه‌های شاد توجه بیشتری شود.

‌به عقیده ابراهیم شعرا، مسئولان شهرداری شیراز باید در دهه فجر به دنبال اجرای برنامه‌های فرهنگی و مردمی باشند تا شیرینی پیروزی انقلاب اسلامی برای تمامی شهروندان حفظ شود.

وی با اعلام اینکه شهرداری شیراز نیز مانند سایر دستگاه‌های دولتی در این ایام از چند پروژه عمرانی بهره برداری خواهد کرد، می‌افزاید: افتتاح این پروژه‌ها در ایام مبارک فجر، هدیه‌ای از سوی شهرداری شیراز به مردم انقلابی این شهر است.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی فارس نیز بر اهتمام مسئولان در اجرای برنامه‌های ویژه دهه فجر تاکید می‌کند و به خبرنگار ما می‌گوید: مسئولان تلاش داشته باشند که برنامه‌های دهه فجر از قالب سخنرانی خارج شده و بیشتر با برگزاری برنامه‌های شاد و مردمی دنبال شود.

حجت الاسلام محمد رضایی با اعلام اینکه راهپیمایی 22 بهمن، تظاهرات نیست، می‌افزاید: باید به مردم اعلام شود که حضور آنان در راهپیمایی 22 بهمن تنها برای برپایی جشنی بزرگ و عمومی است.

به گزارش ایسنا، صبح امروز 12 فروردین، مراسم ورود نمادین حضرت امام(ره) به کشور و گلباران قبور مطهر شهدا با حضور گسترده مردم و مسئولان انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار