همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر، طرح تحمیعی آبیاری تحت فشار کلاسیک در سطح 50 هکتار از اراضی شهرستان مرزی مهران با حضور محمرضا مروارید استاندار ایلام به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۷۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 01 February 2016
همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر، طرح تحمیعی آبیاری تحت فشار کلاسیک در سطح 50 هکتار از اراضی شهرستان مرزی مهران با حضور محمرضا مروارید استاندار ایلام به بهره برداری رسید.

به گزارش تابناک ایلام؛رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام در حاشیه آیین بهره برداری از این طرح گفت: این طرح با مشارکت 90 درصدی دولت و اعتبار 22 میلیارد ریالی اجرا شده است.
عبدالرضا بازدار اظهار کرد: امسال در این استان 575 هکتار از زمین های زارعی با اعتبار 60 میلیارد ریال و اجرای سیستم های نوین تحت پوشش شبکه آبیاری تحت فشار قرار گرفت.
وی افزود: در زمینه احداث شبکه زه کشی و آبیاری 47 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان با چهار هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار امسال به پیمان رفته است که این امر موجب شده تا ایلام بعد از خوزستان دومین استان کشور در حوزه احداث شبکه های زه کشی و آبیاری نوین باشد.
بازدار تاکید کرد: یکی از سیاست های سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام افزایش شبکه های زه کشی و آبیاری اراضی سطح زیر کشت است تا این میزان را در سال آینده به 100 هزار هکتار برساند.
وی سرمایه گذاری دولت تدبیر و امید در حوزه کشاورزی استان ایلام را در دو سال گذشته بسیار چشمگیر اعلام کرد و یادآور شد: اجرای این طرح ها نقش قابل توجهی در افزایش تولید و اشتغال زایی بویژه برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی دارد.
بازدار گفت: از مجموع 80 هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی این استان تاکنون 22 هزار هکتار به سیستم های نونن آبیاری مجهز شده اند که سرانه مصرف آب کشاورزی در استان را از یک و دو دهم لیتر به شش دهم لیتر کاهش داده است.
وی خاطر نشان کرد: 40 پروژه کشاورزی با اعتباری بیش از یک هزار و 610 میلیارد ریال در دهه فجر امسال در نقاط مختلف این استان مورد بهره برداری قرار می گیرند یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
فرماندار مهران نیز در حاشیه این آیین گفت: 23 طرح با اشتغال زایی 350 نفر و یک میلیارد و 320میلیون ریال در ایام دهه فجر امسال در این شهرستان مرزی بهره برداری یا کلنگ زنی می شود.
مراد ناصری در حاشیه بازدید استاندار ایلام از طرح های عمرانی و خدماتی این شهرستان افزود: این طرح ها شامل شش طرح در حوزه کشاورزی، پنج طرح عمرانی و سه طرح صنعتی و چندین طرح خدماتی است.
وی در خصوص شش طرح حوزه کشاورزی شهرستان مهران یادآور شد: این طرح ها با برخورداری 100 خانوار و هزینه سرمایه گذاری 350 میلیارد ریال شامل آبیاری تحت فشار و برقی کردن چاه های کشاورزی است.
ناصری افزود: در حوزه عمرانی نیز پنج طرح با اعتبار 62 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که شامل جنگل کاری حاشیه منطقه ویژه، آبرسانی به پایانه مرزی و ایجاد ساخت مخزن 500 هزار متر مکعبی است.
وی تاکید کرد: افتتاح ترمینال بین المللی شهر مهران، کارگاه چرم سازی و کارگاه در و پنجره سازی نیز از طرح هایی است که در حوزه خدماتی افتتاح می شود که برای بهره برداری از آنها 15 میلیارد ریال هزینه شده است.
فرماندار مهران گاز رسانی به روستاهای چالاب، چنگوله و بان رحمان را از دیگر طرح های عمرانی و خدماتی این شهرستان دانست که در دهه فجر به بهره برداری می رسند.
وی با اشاره به طرح های حوزه صنعت شهرستان مهران نیز اظهار کرد: در بخش طرح های صنعتی سه طرح با سرایه گذاری 890 میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی راه اندازی می شود که شامل ایجاد کارگاه آجر سازی و قطعات پیش ساخته است.
محمدرضا مروارید استاندار ایلام در نخستین روز از دهه مبارک فجر به شهرستان مهران سفر کرد، حضور در مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و بازدید از طرح های عمرانی از جمله برنامه های استاندار ایلام در این سفر است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار