مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: به صراحت اعلام می‌کنم با بازدیدها و گزارش‌هایی که دریافت کرده‌ایم در حال حاضر هیچ بخاری چکه‌ای در مدارس استان وجود ندارد.
کد خبر: ۱۳۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵ 23 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امید قیامی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه آمادگی داریم در صورت موجود بودن بخاری‌های چکه‌ای آنها را جمع‌آوری کرده و بخاری‌های استاندارد تحویل مدارس دهیم، اظهار کرد: بنده به صراحت اعلام می‌کنم با بازدیدها و گزارش‌هایی که دریافت کرده‌ایم در حال حاضر هیچ بخاری چکه‌ای در مدارس استان وجود ندارد.

وی با اشاره به فروش وسایل اسقاطی مدارس اعم از بخاری‌های کهنه و میز و صندلی‌های فرسوده در قالب یک مزایده برای کسب درآمد بیشتر گفت: آموزش و پرورش در قالب مزایده این وسایل اسقاطی را به فروش رسانده و به جای آن آمادگی داریم تجهیزات و امکانات مورد نیاز مدارس را اعم از میز و صندلی و دیگر تجهیزات فراهم کنیم.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل در مورد آخرین وضعیت پروژه استانداردسازی سیستم گرمایشی در مدارس بیان کرد:‌ این امر در سال 90 آغاز شده و تاکنون 912 مدرسه با اعتبارات نوسازی مدارس به سیستم مناسب گرمایشی اعم از بخاری‌های تابشی و حرارت مرکزی تبدیل شده است.

قیامی افزود: تاکنون 12 میلیارد و 200 میلیون تومان در زمینه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس هزینه شده و امسال نیز 2 میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

این مسئول ادامه داد:‌ استانداردسازی 358 مدرسه در استان در قالب تجهیزات گرمایشی مدارس در اولویت قرار دارد به طوری که امیدواریم با تزریق اعتبارات و منابع مورد نیاز که به ازای هر کلاس 6 میلیون تومان برای استانداردسازی هزینه نیازمندیم با تامین 30 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز کلیه مدارس استان اردبیل از لحاظ سیستم گرمایشی استانداردسازی شود.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه 216 مدرسه نیاز به تخریب و بازسازی دارد که در تجهیز این مدارس به سیستم گرمایشی مناسب با احتیاط بیشتری عمل می‌کنیم.

قیامی تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس را از طریق نوسازی شامل میز، صندلی و تامین مایع دستشویی یادآور شد و گفت:‌ ما تاکنون در 47 مورد نیاز مدارس را به این امکانات تامین کرده‌ایم.

وی افزود: در همین 6 ماهه امسال از بابت تزریق امکانات و تجهیزات جدید نوسازی مدارس 620 میلیون تومان هزینه کرده است.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل با بیان اینکه از محل تخریب و بازسازی نسبت به تکمیل پروژه‌های مشارکتی با خیرین با موافقت رئیس سازمان نوسازی اقداماتی را آغاز کرده‌ایم،‌ عنوان کرد:‌ در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام شده تا هر چه سریع‌تر برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به انجام برسد.

قیامی کمبود اعتبارات را دلیل تکمیل نشدن برخی از پروژه‌ها و واحدهای آموزشی توصیف کرد و ادامه داد: اگر این منابع مورد نیاز تامین شود ما علاوه بر مدارس سالن‌های ورزشی، استخرها و نمازخانه‌های نیمه تمام نسبت به تکمیل مدارس شبانه‌روزی شاهرود، کوثر و رضی نیز اقدام خواهیم کرد.

این مسئول یادآور شد: با تاکید استاندار اردبیل قرار شد پروژه‌های نیمه تمام مدرسه‌سازی و تجهیز آنها با اولویت تزریق اعتبارات استانی احصا شده و در اختیار شورای آموزش و پرورش قرار گیرد تا هر چه سریع‌تر وضعیت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را شاهد باشیم.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل در مورد مدارس غیر‌انتفاعی و وضعیت بهسازی و نوسازی آنها نیز گفت: در جلسه بعدی شورای آموزش و پرورش در این زمینه نیز گزارش جمع‌بندی شده را ارائه خواهیم کرد تا از فرایند توسعه و تجهیز آنها مطلع شویم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار