مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه معلم باید الگوی جامعه باشد، گفت: معلم رکن اصلی در تربیت انسان است.
کد خبر: ۱۱۶۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷ 02 May 2024

به گزارش تابناک اردبیل، کلام‌الله صفری ۱۳ اردیبهشت با حضور در خبرگزاری ایسنا با اشاره به شخصیت شهید مرتضی مطهری، گفت: شهید مطهری یکی از بارزترین، موفق‌ترین و پیشروترین متفکران اسلامی است که جزو خواص بوده و امام راحل علاقه خاصی به وی داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری در گستردگی فکر، درک زمان، شناخت مسائل فکری، توجه به واقعیات و آشنایی با مبانی دینی در میان علمای هم‌طراز خود سرآمد بود، افزود: ما وظیفه داریم در حوزه آموزش و پرورش این شخصیت برجسته را به جوانان و دانش‌آموزان بشناسانیم.

صفری با اشاره به برگزاری مسابقات حضوری و مجازی و دوره‌های ضمن خدمت برای شناساندن شخصیت شهید مطهری در میان کارکنان آموزش و پرورش، ادامه داد: شهید مطهری می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای ما باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه معلم ماندنی‌ترین واژه علم‌آموزی در تاریخ ثبت شده است، افزود: نام و اندیشه معلم از بدو خلقت تا برای همیشه ماندگار بوده و خواهد بود.

صفری با بیان اینکه اساس هستی بر تربیت انسان است، افزود: رکن اصلی در تربیت انسان معلم است. معلمی یک هنر است و هنر به سراغ معلم و معلم به سراغ هنر می‌رود و هر انسانی نمی‌تواند هنرمند و معلم باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای انسان‌های بزرگی است که معادلات جهانی را برهم زده‌اند، ادامه داد: اگر صلح و سازش بوده به دست معلم اتفاق افتاده و اگری انقلابی رخ داده باز هم به دست معلم انجام شده است.

صفری با تاکید بر اینکه لبخند تلخ معلم دنیا را ویران می‌کند، تاکید کرد: معلم در گفتار و بیان باید آموزش دهد، به عبارتی تمامی راه‌ها را باید برای ارتقای معرفت انسان باز کند و همیشه الگوی جامعه باشد.

حسام رسولی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز با بیان اینکه جامعه محصول فکر و هنر معلم است، گفت: در عین حال که جامعه با تمام نقاط قوت خود محصول فکر و هنر معلم است، خود معلم و جایگاه معلم هم نشاندهنده فکر و هنر جامعه است یعنی با هم ارتباط تنگاتنگ دارند. لذا امیدواریم که بتوانیم شان و منزلت و مقام معلم را در جایگاه والای خود قرار دهیم که بالاترین جایگاه است.

رسولی اظهار کرد: جهان هستی جلوه گاه صفات خداوندی است آنجایی که از صفت جمیل بودن خداوند یاد می شود این صفت خداوندی را میتوانیم در جنگلها و گلها و کوه و دشت ببینیم. صفت دیگر که به قادر بودن خداوند اشاره می کند می توان قدرت خداوند را در هستی دید اما وقتی می گوید «ان الله علیم» صفت علیم و عالم بودن در معلم جلوه گر شده و تجلی می یابد و چنانچه هر جامعه ای به معلمان خودش ارزش و احترام بگذارد قطعا آن جامعه به پیشرفت می رسد و استعدادهایش شکوفا می شود.

رسولی افزود: امیدواریم تلاشهایی که در دولت فعلی از بابت احترام به جایگاه معلم صورت گرفته است ادامه دار باشد تا بتوانیم عزت و کرامت معلمان خود را حفظ کنیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار