رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کشت پاییزه چغندر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵ 14 November 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:محمدمهدی قاسمی گفت: در سال جاری به منظور صرفه جویی در مصرف آب ۴۰۰ هکتار به صورت پایلوت زیر کشت چغندر پاییزه رفت.

وی ادامه داد: این میزان در شهرستان‌های قیر و خنج بوده که در صورت موفقیت آمیز بودن در مابقی شهرستانها نیز کشت پاییزه چغندر انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه کشت پاییزه چغندر صرفه جویی ۵۰درصدی در مصرف آب می شود، بیان کرد: با توجه به اینکه در فصل پاییز شاهد بارش باران هستیم می توان از  این طریق محصول را آبیاری و در مصرف آب صرفه جویی کرد.

قاسمی با بیان اینکه کشت چغندر پاییزه بهبود خاک را به همراه دارد، اظهار داشت: بهبود خاک شرایط را برای کشت گندم مساعد می کند.

وی با بیان اینکه محصول تولیدی با نرخ تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود و برای فرآوری به شش کارخانه داخل و خارج از استان فرستاده می‌شود عنوان کرد: این محصولات به کارخانه قند اقلید، مرودشت و کوار در داخل استان، دو کارخانه در اصفهان و یک کارخانه در یاسوج فرستاده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشت کلزا نیز گفت: جهاد کشاورزی استان فارس به دنبال آن است که در کشت این محصول در یک برنامه ۱۰ ساله به خوداکتفایی برسد از این رو تسهیلاتی برای کشاورزان در نظر گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: کشت این محصول در همه شهرستان‌های فارس به ویژه مناطق معتدل و گرم در دستور کار است و تسهیلات ویژه ای مانند کود و بذر امانی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار