امام جمعه زنجان گفت: امنیت، عزت، سربلندی و حفظ اقتدار و ایستادگی مسئولان مملکت در مقابل دشمنان به برکت خون شهدا است.
کد خبر: ۱۱۵۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵ 15 March 2024

به گزارش تابناک زنجان، آیت‌الله علی خاتمی امروز (جمعه ۲۵ اسفند ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، به برکت خون شهدا اشاره کرد و افزود: یاد ۳ هزار ۵۳۵ شهید گلگون کفن زنجانی همواره در مساجد همواره گرامی داشته شود و باید به این نکته توجه داشته باشیم که شهدا به ما نیازمند نیستند بلکه ما به شفاعت آن‌ها نیاز داریم.

وی افزود: امنیت، عزت، سربلندی و حفظ اقتدار و ایستادگی مسئولان مملکت در مقابل دشمنان به برکت خون شهدا است و با اینکه دشمنان با چشم خیانت به کشور نگاه می‌کنند، ولی ایران اسلامی همواره استوار، به مسیر خود ادامه می‌دهد که نشات گرفته از ایثار همین شهدا است.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به ۲۵ اسفند سالروز رحلت فرزند امام راحل، گفت: مقام معظم رهبری به ایشان یار امین و مشاور امین لقب داده بودند.

خاتمی در ادامه خطاب به جوانان، تاکید کرد: بعد از انقلاب، فرزند امام راحل حاج احمد آقای خمینی چندین نامه نوشته‌اند که کلمه به کلمه آن برای جوانان درس ایمان، اخلاق و معرفت است.

وی بیان کرد: حضرت امام راحل چندین توصیه از جمله خودسازی، توجه به معنویت، دوری از منیت، دوری از هوای نفس را همواره به جوانان مورد تاکید داشتند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه باید از فرصت جوانی استفاده کرد و بر شیطان چیره شد، گفت: بدترین مسئله فریب شیطان است. باید با پیشه گرفتن تقوا خود را در برابر وسوسه‌ها ایمن کرد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه تنها راه رسیدن به رضای پروردگار قرار دادن نفس زیر پا است، یادآور شود: نباید برای خدمت به بندگان الهی غفلت کرد، در چنین ماه مبارکی می‌توان کمک‌کننده بود و در کمک مومنانه ورود یافت.

خاتمی در ادامه با اشاره به روز ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت، بیان کرد: این روز یکی از روز‌های برجسته در تاریخ کشورمان است. در این موضوع افرادی همچون آیت‌الله حاج سید ابوالقاسم کاشانی حضور داشتند، البته افرادی که بستر را فراهم کردند فداییان اسلام بودند و حرکتی کردند که شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی آن روز همانند شهید مصدق نیز وارد میدان شدند.

وی ادامه داد: آیت‌الله کاشانی فرمودند بعد از ملی شدن صنعت نفت، باید پایه‌های اقتصادی کشور را به نحوی برنامه‌ریزی کرد که به درآمد نفت احتیاجی نباشد و این فکر کاملا آینده‌نگرانه بود.

امام جمعه زنجان در بخشی دیگر با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه (س)، گفت: در دوران جاهلیت توجهی به زنان نمی‌شد، در دوران مدرن جاهلیت نیز زنان وارد اجتماع شدند، اما استفاده ابزاری از آن‌ها می‌شود؛ اما اسلام نه استفاده ابزاری کرده و نه همانند دوران جاهلیت با زنان برخورد کرده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار