کد خبر: ۱۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸ 08 March 2015
در راستاي تسهيل سفر‌هاي نوروزي به شمال کشور،قطعه 4 آزادراه تهران -شمال همزمان با آغاز سفرهاي نوروزي باز مي‌شود.

علي نورزاد مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل در گفتگو با فارس‌ ضمن اعلام اين مطلب، با بيان اينکه قطعه 4 اين آزادراه از نظر ايمني مشکلاتي داشت که رفع شد، گفت: در ايام نوروز، سفر به استان‌هاي شمالي کشور و به خصوص شهرستان‌هايي نظير چالوس، نوشهر و تنکابن که مسير کوتاه‌تري دارند، افزايش مي‌يابد؛ بنابر‌اين در راستاي تسهيل ترددها و کاهش ايستايي در محور کندوان، تلاش کرديم عمليات تکميلي اين قطعه تا پايان سال به اتمام برسد.

وي بيان کرد: قطعه چهارم آزادراه تهران - شمال در دولت قبل به بهره‌برداري رسيد، اما نواقصي داشت که لازم بود برطرف شود؛ اين قطعه داراي مشکلات ايمني بود، ضمن آنکه پديده زمين‌لغزش به عنوان يک پديده ژئوتکنيکي که در بسياري از نقاط جهان مصداق دارد، در اين قطعه هم رخ داده بود؛ لذا لازم بود که اين نقاط حتماً اصلاح شود .بنابر‌اين تلاش کرديم با برنامه‌ريزي مشخص و به کارگيري190 دستگاه انواع ماشين‌آلات راه‌سازي و جاده‌سازي، قسمت‌هايي که در ايمني سير نقش اساسي داشت را تکميل کنيم.

نورزاد با اشاره به فعاليت ‌روزانه 322 نفر به صورت ميانگين در اين پروژه‌ از دي‌ امسال‌ اضافه کرد: با توجه به ريزش کوه در چند منطقه و لزوم اجراي مواردي چون تکميل روشنايي تونل‌ها و زه‌کشي مسير، از دي امسال عمليات اجرايي براي افزايش ايمني و تسهيل تردد در اين محور در حال اجرا است که با اتمام آن مسافران نوروزي مي‌توانند از اين مسير عبور کنند.

وي افزود: البته برخي از فعاليت‌هاي جزئي هم باقي مانده است که تأثيري در ايمني سير ندارد. اما تلاش مي‌کنيم اين فعاليت‌ها هم تکميل شود. در راستاي تسهيل ترددهاي نوروزي برنامه‌ريزي شده از آغاز طرح سفرهاي نوروزي جاده‌اي، اين قطعه از آزادراه تهران - شمال بازگشايي شود.

معاون وزير راه و شهرسازي درباره هزينه‌کرد عمليات تکميلي اجراي اين قطعه آزادراه توضيح داد: حجم کار مشخص است ،اما چون هنوز صورت وضعيت نکرده‌ايم، رقم دقيق مشخص نيست . طبق برآورد مشاور، ‌تکميل نهايي اين پروژه (قطعه چهار) تا 35 ميليارد تومان هزينه دارد.

بنابراين گزارش، قطعه چهارم آزادراه تهران - شمال به طول 20 کيلومتر از مرزن‌آباد آغاز شده و تا چالوس ادامه مي‌يابد؛ اين مسير داراي چهار دستگاه تونل به طول 1700 متر است؛ کاهش يک ساعته زمان سفر، صرفه‌جويي سالانه 15 ميليارد تومان در مصرف سوخت و کاهش هزينه‌هاي تصادفات رانندگي به ميزان 20 ميليارد تومان ‌از مزاياي اين قطعه آزاد‌راه تهران-شمال است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار