رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: در استان گلستان تعداد ۴۱۵ مدرسه غیردولتی فعال است که اغلب آنها به لحاظ استحکام بنا، شرایط مطلوب و مناسبی ندارند.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹ 11 December 2023

به گزارش تابناک گلستان، علی حسنی در مراسم افتتاح نمایشگاه امید و ایمان مدارس غیردولتی شرق گلستان در کانون شهیدرجایی گنبدکاووس اظهارکرد: رویداد بزرگی در حوزه توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی رخ داده‌است و معلمان این مدارس در سطح استان از ابتدای سال تحصیلی در حال گذراندن دوره‌های آموزشی توانمندسازی هستند و تا ماه آینده ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: معلمان بعد از پایان دوره، گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای دریافت می‌کنند تا خانواده‌ها در این حوزه اطمینان داشته‌باشند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به وضعیت نامطلوب مدارس غیردولتی به لحاظ استحکام بنا خاطرنشان‌کرد: در استان گلستان تعداد ۴۱۵ مدرسه غیردولتی فعال است که اغلب آن‌ها به لحاظ استحکام بنا شرایط مطلوبی ندارند.

وی ادامه داد: در مرکز استان با برگزاری جلسات مختلف با حضور استاندار و دستگاه‌های متولی مقرر شد تا به موسسان این مدارس تسهیلات بانکی و زمین برای احداث مدارس استاندارد تحویل شود.

حسنی گفت: هدف از افتتاح نمایشگاه امید و ایمان مدارس غیردولتی استان گلستان، به نمایش گذاشتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانش‌آموزان این مدارس با رویکرد ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و تلاش داریم تا این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در دانش‌آموزان شکوفا شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر یک‌هشتم از ۴۵ هزار دانش‌آموز گلستانی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

نمایشگاه امید و ایماندر حوزه توانمندسازی مدارس غیردولتی روز گذشته در غرب استان گلستان در گرگان و امروز با محوریت گنبدکاووس در شرق گلستان برگزار شد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار