رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان گنبدکاووس گفت: اعتبارات حوزه راهداری شهرستان گنبدکاووس در سال گذشته ۱۴۳ میلیارد تومان بوده‌است و ۱۰۰ درصد جذب شده‌است.
کد خبر: ۱۱۲۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰ 27 August 2023

به گزارش تابناک گلستان و به نقل از خبرگزاری فارس، موسی اونق صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در سال گذشته مجموع اعتبارات راهداری شهرستان گنبدکاووس از محل سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان، سفر رئیس کمیسیون عمران و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعتبارات تملک‌دارایی استان و ... مبلغ ۱۴۳ میلیارد تومان برای نگهداری، روکش و زیرسازی راه‌روستایی، روشنایی محور‌های جاده‌ای و علائم و خط‌کشی بوده که تمامی اعتبارات جذب و تخصیص پیدا کرده است.

وی تصریح‌کرد: مجموع اعتبارات راهداری در پایان دولت قبلی ۳۵ میلیارد تومان با ۱۷ کیلومتر روکش آسفالت جاده‌ها بوده است که این اعتبارات در دولت سیزدهم با بیش از چهاربرابر رشد، به ۱۴۳ میلیارد تومان با ۶۵ کیلومتر روکش آسفالت افزایش یافته است.

رئیس اداره راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: یکی از پروژه‌های مهم راهداری در حوزه استحفاظی شهرستان گنبدکاووس، احداث دور برگردان سه راهی زندان است که تاکنون ۱۵ کیلومتر از این مسیر با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تعریض شده است و بزودی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روشنایی محور‌های جاده‌ای یکی از مهمترین موضوعات در کاهش تصادفات در شب و امنیت جاده‌ها است ادامه داد: روشنایی محور گنبدکاووس به آزادشهر به طول پنج کیلومتر و محور گنبدکاووس به مینودشت به طول ۱۵ با اعتبار بیش از ۶ میلیارد تومان انجام شد.

* رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در گنبدکاووس

اونق با بیان اینکه رفع نقاط حادثه خیز در محور جاده‌ها از اولویت این اداره است گفت: در محور گنبدکاووس به آق‌قلا نقطه حادثه‌خیز در حوالی روستای "ایمرملاساری" با اعتبار یک میلیارد تومان رفع شد.

وی بیان کرد: بهسازی و روکش آسفالت محور گنبدکاووس به اینچه‌برون به طول هفت کیلومتر و با اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام شد و دوربرگردان در محور گنبدکاووس به مینودشت در حوالی روستای "پشمک‌پناده" احداث گردید.

رئیس اداره راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان گنبدکاووس ابرازکرد: هفته دولت امسال ۱۷ پروژه در حوزه راهداری مصوب شده که از این تعداد عملیات اجرایی دو پروژه آغاز و از ۱۵ پروژه دیگر بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: راهداری شهرستان گنبدکاووس مسئولیت نگهداری هزارو ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی را با ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و سبک، ۳۰ نفر پرسنل رسمی، پیمانی و قراردادی و ۶ پرسنل فصلی عهده‌دار است.

اونق خاطرنشان‌کرد: در طول شبکه راه‌های شهرستان گنبدکاووس ۱۳۲ دستگاه پل قرار دارد که از این تعداد ۴۰ پل استراتژیک و بیش از ۱۰ متر طول دارد و جزو پل‌های اصلی تردد محور‌های جاده‌ای است.

وی بیان‌کرد: از مردم تقاضا دارم در نگهداری راه‌ها، حفظ علائم ایمنی در مسیرجاده‌ها و نظافت و پاکیزگی مسیر جاده‌ها نهایت همکاری را با این اداره داشته‌باشند و برای هر اقدامی از حریم ۱۲۲/۵ کیلومتری با راهداری حوزه شهرستان خود هماهنگی لازم را بنمایند.

برچسب ها: گنبدکاووس ، گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار