مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: رفع حصار آهنین برج قابوس نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است.
کد خبر: ۱۱۲۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ 24 August 2023

به گزارش تابناک گلستان و به نقل از خبرگزاری مهر، محمدجواد ساوری، با بیان اینکه رفع حصار آهنین برج قابوس نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: طبق مصوبه سفر اول ریاست جمهوری به گلستان برای مرمت میراث فرهنگی برج قابوس ۱۲ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که در سال ۱۴٠۲ تخصیص پیدا می‌کند.

وی افزود: علاوه بر اعتبارات ریاست جمهوری شهرداری گنبدکاووس هم ۱٠ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و بهسازی محوطه برج قابوس اختصاص می‌دهد.

ساوری از صادرات. ۳.۴ میلیون دلار صنایع دستی توسط هنرمندان گلستانی طی سال گذشته خبر داد و ادامه داد: از سال ۱۴٠٠ تاکنون حجم سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس ۵۳۳ میلیارد تومان بوده و برای ۶۷۱ نفر شغل ایجاد شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان از تشکیل ۱٠۶ پرونده برای استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ مشاغل خانگی در گنبدکاووس با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال خبر داد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان ما محکوم به استفاده از این استعداد‌ها هستیم و برای تحقق آن‌ها باید با برند سازی، صادرات صنایع دستی، اتحاد و انسجام بین هنرمندان، سرمایه گذاری در زیر ساخت‌های گردشگری به تحقق آن‌ها کمک کنیم.

برچسب ها: گنبدکاوس ، گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار