رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر گفت: باتوجه به اینکه جهان امروز در مسئله رسانه به یک دهکده تبدیل شده، نیازاست تا خبرنگاران در حوزه‌های مختلف برای تهیه خبر و گزارش آموزش‌های لازم را دیده و تخصصی عمل کنند.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴ 14 August 2023

به گزارش تابناک گلستان و به نقل از خبرگزاری فارس، محمدمهدی نادری شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهارکرد: همانطور که برای فعالیت در هرشغلی می‌بایست معلومات و اطلاعات لازم را کسب کرد و در آن حوزه تخصص پیداکرد، بنظر می‌رسد خبرنگارانی که در حوزه‌های تخصصی مانند محیط‌زیست، کشاورزی و ... فعالیت می‌کنند باید آموزش‌های لازم را ببینند و با تسلط کامل و تخصص لازم قلم‌فرسایی کنند.

* برگزاری دوره‌های آموزشی سوادرسانه‌ای

وی تصریح‌کرد: دانشگاه این آمادگی را دارد تا دوره‌های آموزش تخصصی در حوزه‌های مختلف گزارش، خبر و سوادرسانه‌ای را با استفاده از بهترین اساتید کشوری برگزار کند.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد آزادشهر خاطرنشان‌کرد: در این سال‌ها به حوزه خبر و خبرنگاری آنطور که شایسته است توجه نشده و هنوز بسیاری از مدیران به انتشار اخبار خود توجه کافی ندارند.

* خبرنگار، کانون احیای فرصت‌ها است

وی بابیان اینکه خبرنگار کانون احیای فرصت است ادامه‌داد: همانطور که آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و مراکز علمی کانون احیای فرصت‌ها هستند خبر و خبرنگاری نیز می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای مدیران و مردم جامعه احیا کند.

وی بیان‌کرد: همانطور که پزشک در بدو خدمت به مردم و آغاز فعالیت خود قسم یاد می‌کند، خبرنگار نیز باید متعهد شود که هرگز به نفع یک جناح، شخص و یا سیاست خاصی به ناحق ورود نکرده و مطلبی را منتشر نکند.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد آزادشهر با اشاره به برگزاری انتخابات در روز‌های انتهایی امسال ابرازکرد: رسانه‌های معاند تلاش دارند تا با تبلیغات دروغین از مشارکت مردم در انتخابات جلوگیری کنند که مردم مثل همیشه در صحنه حاضر خواهند شد.

وی گفت: بخش عمده از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بر عهده خبرنگاران است و انتظار می‌رود در این راستا به رسالت خود عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار