مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از تولید حدود 15 درصد زغال‌سنگ موردنیاز کشور در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲ 14 August 2023

به گزارش تابناک گلستان، درویشعلی حسن‌زاده در گفتگویی در گرگان اظهار کرد: در حوزه معدن نگاه‌های مختلفی وجود دارد؛ می‌توان به بهانه مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی، جلوی فعالیت‌های معدنی را گرفت، اما نگاه دیگر استفاده از این مواهب خدادادی با رعایت الزامات زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: استخراج و بهره‌برداری از معادن، می‌تواند در توسعه و رشد شاخص‌های اقتصادی از جمله اشتغال پایدار و درآمد سرانه موثر باشد.

وی با بیان اینکه مواد معدنی در گلستان تنوع چندانی ندارد، تصریح کرد: به‌رغم محدود بودن تنوع مواد معدنی در استان، اما جزو مواد معدنی استراتژیک کشور به شمار می‌رود.

حسن‌زاده با اشاره به فعالیت معادن زغالسنگ در استان گفت: این معادن اغلب در شهرستان‌های رامیان، آزادشهر، مینودشت و بخشی هم در علی آبادکتول فعال بوده و توانسته است اشتغال پایداری را در حوزه معادن استان ایجاد کند.

وی با اشاره به وجود معادن زغالسنگ روباز و زیرزمینی در استان بیان کرد: استان گلستان حدود ۱۵ درصد زغالسنگ موردنیاز کشور را تأمین می‌کند که در صنایع فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تعداد معادن و همچنین تنوع مواد معدنی در استان محدود است، اما بیش از ۲ هزار شغل پایدار در بخش معادن استان ایجاد شده است که وظیفه داریم این مشاغل را حفظ کنیم.

برچسب ها: گرگان ، گلستان ، زغال‌سنگ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار